VCブロガー

なぜこれほどまで多くのヴェンチャー・キャピタリストがブログを書くのか? とフライブリッジ・キャピタル・パートナーズのジェフ・バスガングが問題提起している。バスガングはもっとも頻繁に書くVCブロガーの一人で、彼によるとVC産業のブログのうち「アクティヴ」なのは10%から15%であると推測されるという。「VCの世界についてアントレプレナーが知りうる情報の透明性とその豊富さは、前代未聞のことだ」とバスガングは言う。「このことがきっかけで、いままではもっとも非効率な市場であると言われてきた、スモール・ビジネスがキャピタルを求めて動きまわる市場を、もっと効率的なものへと変えていくだろう」 彼はブログを書く理由として、何もないところから、人を教育し自らを透明にさらけ出すための文章を書くことが好きだからだという。バスガングには当てはまらないかもしれないが、ほかのVCブロガーにとっては当てはまりそうな、大きな理由をひとつ付け加えるとしたら、プロモーションだろう。(つづきを読む)

VC Bloggers - Why do so many venture capitalists blog? asks Flybridge Capital Partners’ Jeff Bussgang, one of the most prolific VC bloggers who estimates that 10% to 15% of the “active” VC industry blogs. “The amount of transparency and richness of information available to entrepreneurs about the VC world is unprecendented,” Bussgang says. “This is surely leading to more efficient markets in what many call the most inefficient market of all - the dance of small businesses seeking capital.” He says he blogs because he loves to write, for creative expression, to educate and to be transparent. I’d add one big reason that doesn’t apply as much to Bussgang as it does to many others - promotion.

(From the "Venture Capital Dispatch" blog post. Thanks to Scott Austin.)