ツイッターを越えて - 街の本当の姿が見えるようになるアップ

...33歳のデニス・クラウリイは、28歳のナヴィーン・セルヴァデュライと一緒に昨年3月フォースクエアを創業した。クラウリイ氏によると、同社は必ずしもこのようなビジネス・フレンドリーなアプリケーションを提供することで利益を出すことばかりが目的ではなかったという(ニュー・ヨーク・タイムズはフォースクエアと提携している会社のひとつである)。
クラウリイ氏が望んでいるのは、多くの人がはげしく競い合ってバッヂを得るために新しい趣味--たとえば画廊、インディーズの映画、知る人ぞ知るコンサート--に飛び込むきっかけをそこから得てくれることだ。イースト・ヴィレッジに本拠を置くふたりの若いアントレプレナーは、タイプAのニュー・ヨーカーたちの行動をソーシャルで支援するべく、彼らがより深く文化に踏み込んでいけるような報酬システムをつくっている。というと、幼稚園にあった金色のスター・ステッカーみたいだけれど?
「風変わりだとは思いますよ」とクラウリイ氏も認める。「でも、くだらないとは思っていないのです」(つづきを読む)

Dennis Crowley, 33, who, with Naveen Selvadurai, 28, founded Foursquare last March, said the company was not only after the profits that could come with such a business-friendly application (The New York Times is among the companies that are working with Foursquare).

Mr. Crowley is hoping people’s fierce competitiveness will motivate them to try new things in efforts to earn badges ― art galleries, independent films, off-beat concerts. So two young entrepreneurs based in the East Village are hoping to socially engineer the behavior of Type-A New Yorkers, making them more culturally attuned through a reward system that sounds a lot like preschool’s gold-star stickers?
“I think it’s bizarre,” Mr. Crowley acknowledged, “but I don’t think it’s ridiculous.”
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(From the "NYTimes.com" article. Thanks to Susan Dominus.)