同時に2つのことをするのは大変なこと

昨日わたしはテッククランチ・ディスラプトに出席した。
古くからの友人に会ったり、新しいスタートアップに出会うことは楽しかった。
それから、わたしはあるパネルに「ジャッジ」として参加し、そこでスタートアップによる発表を聞き、質問をしたりフィードバックを投げたりする機会をもった。
どれも印象的な発表であり、皆それぞれよく練習してきた、よく準備してきたことはよくわかった。
ひとつ、わたしの気に入らなかったものがあって、それは「同時に2つのことを進める」アプローチだ。それはアーリイ・ステージのスタートアップがコンシューマ向けとエンタープライズ向けの会社を同時に設立するという話だった。
スタートアップは全員でひとつのことに注力したとしても実に大変なものだ。その会社があらゆるカスタマーのあらゆる要求に応えるということなら、よりいっそう大変になる。
というのが、わたしが昨日強調して言いたかったことである。ここでもう一度言っておこう。ひとつのことに注力し、しがみつくことだ。(つづきを読む)

Yesterday i attended TechCrunch Disrupt.

It was fun seeing old friends and meeting new startups.

I was also on a panel of “judges” where we heard from the startups and we had the opportunity to ask questions and offer feedback.

They were all impressive presentations and it was clear they all practiced quite a bit and were prepared.

The one thing I saw that I’m not a fan of his the “two things at once” approach. That’s when an early stage startup builds a company for consumers and enterprise at the same time.

Startups are hard enough even when everyone is focused on one thing. It’s gets even harder when the company tries to be all things to all customers.

So I tried to make hammer on this point yesterday and I’ll say it again. Focus on one thing and nail it.
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(From the "bijansabet.com" blog post. Thanks to Bijan Sabet.)