AOLは検索にかんする契約交渉をしているのではない、マイクロソフトへの売却を交渉している

AOLは現在、グーグルに検索をアウトソースしているが、先週新たに検索にかんする契約交渉を始めたと、CEOティム・アームストロングが昨日カリフォルニアで開催されたD8コンファレンスで述べた。
ティムはただ勿体ぶっているのだ。AOLは検索にかんする契約交渉をしているのではない。売却の交渉をしている。
ティムとAOLの戦略に詳しいある人物によれば、交渉の結果、AOLをマイクロソフトへ売却することもあるかもしれないという。
また、この内情から得た推測が外れたとしても、AOLと長期的な検索にかんする契約にサインした相手は誰であれ、将来的な買収への足がかりを得ることになるのは事実だ。
いいことだ。わたしたちはずっと前から、ポータルの領域はいつかは現在の三大プレーヤーつまりAOL、MSN、ヤフーから、2つに絞られると考えていた。これまでにも2回、実現しそうだったのだ。(つづきを読む)

AOL, which currently outsources search to Google, began negotiating a new search deal last week, CEO Tim Armstrong said yesterday at the D8 Conference out in California.

Tim is just being coy. AOL isn't negotiating a search deal. It's negotiating a sale.

A source familiar with Tim and AOL's strategic thinking suggests that an outcome of these negotiations could be AOL's sale to Microsoft.

And even if this informed speculation proves false, it's a fact that whoever does sign AOL to a long term search deal will have the inside track to an eventual acquisition.

Good. We've long held that the field of portals will eventually consolidate down from three major players – AOL, MSN, and Yahoo – to two. It's almost happened a couple times.
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