マイクロソフト、検索の勢力拡大を計画

マイクロソフト検索エンジン「ビング」をAOLのインターネットポータルに採用するべく交渉にとりかかっている。合衆国内の検索のうち2%をわずかに上回る勢力であるAOLのスポークスウーマンは、同社がマイクロソフトおよびグーグルと交渉中であることを明言した。現況のAOLとグーグルとの検索にかんする契約は12月で期限となる。
2つの取り組みはマイクロソフトの検索ビジネスを大きく躍進させる可能性があり、ワシントン州レドモンド本社のソフトウェア大企業がグーグルに対する実効的な対抗馬となりうるかを試すこととなるだろう。
ビングがヤフー経由で実行された検索の全部を捌くことになると、合衆国内のインターネット検索におけるマイクロソフトのシェアは、現在の約12%から、30%近くまで上昇するものとみられるとコムスコアが調査している。そうなると、これまでオーディエンスの少なさのせいでビングに対し資金を費やすことに前向きでなかった広告主にとっても、ビングは魅力的な出稿欄となる可能性がある。(つづきを読む)

...Microsoft also is in talks with AOL about making Bing the search engine on the Internet portal. A spokeswoman for AOL, which accounts for just over 2% of all U.S. searches, confirmed the company is in talks with Microsoft and Google Inc. A current search AOL deal with Google expires in December.

The dual efforts are a potential boost to Microsoft's search business and will test whether the Redmond, Wash., software behemoth can become a viable search rival to Google.

When Bing begins handling all searches conducted on Yahoo, Microsoft share of U.S. Internet searches is expected to rise to nearly 30% from its current level of about 12%, according to comScore Inc. data. That could make Bing a compelling venue for advertisers that have been reluctant to spend much money on Bing because of its comparatively small audience.
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