パンドラ、アンドロイド・アプリを新デザインで全面改良、楽曲発掘機能など追加

Pandora Ships Its Biggest Android Update Yet With A Redesign, Music Exploration Features And More | TechCrunch (Aug 23, 2012 Reena Lao)
パンドラは、この音楽ストリーミング会社がモバイルに重点化していることをずっと公にしてきた。パンドラの視聴において、70%以上がモバイル端末からのものである。パンドラの1日あたりの総再生時間は、3300万時間であり、このうち23%はモバイル・プラットフォームからの操作である。さらに、パンドラの登録ユーザ1億5000万人のうち、1億人以上がモバイル端末からアクセスしている。今日、パンドラは新ヴァージョンのアンドロイド・アプリをリリースした。これはこのアプリの3年間の歴史のなかでもっとも大きな改良である。デザインをまったく新しくし、新機能として楽曲発掘機能などを追加した。
同社はこれまで長らくアンドロイド・アプリを提供してきた(最初のヴァージョンは2009年に出たものだ)が、CTOでプロダクト統括者のトム・コンラッドが弊社に語ったところでは、パンドラは総じて言って、アンドロイド端末からの登録が他のどのプラットフォームよりも多いという。パンドラは現在、アンドロイド・スマートフォン端末の881種類に対応している。
コンラッドの説明では、モバイルは検証や改善がとりわけ難航しがちな環境であり、なかでもアンドロイドにその傾向が強いという。なぜなら、特定の端末にむけて開発すればいいのでなく、数百ものモバイル端末に対応させるからである。アンドロイドは、しかしデザインの観点からすれば遅れていて、この数ヶ月のあいだ、同社は相当な時間を費やして、アンドロイド・アプリをパンドラ・ファミリーに最適化させた。とくに処理速度、デザイン、インタラクティヴィティを改善している。
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Pandora has been fairly open about the fact that mobile is a major focus for the music streaming company. More than 70% of listening on Pandora takes place on a mobile device―33 million hours of songs are played in a single day on Pandora, and 23 of those hours take place on mobile platforms. And more than 100 million of Pandora’s 150 million registered users have accessed Pandora via mobile device. Today, Pandora is releasing a new version of its Android app, which is the biggest update in the app’s 3 year history, with a complete redesign, addition of new discovery features and more.
The company has long offered an Android app (the first version was launched in 2009) and CTO and head of product Tom Conrad tells us that Pandora generally sees more new registrations on Android devices than any other platform on any given day. Pandora currently supports 881 different Android smartphone devices.
As Conrad explains, mobile is a trickier environment to test and evolve, especially on Android because you aren’t developing for one device but hundreds of different mobile handsets. But Android has lagged behind in terms of design, and over the past few months, the company has invested considerable time in bringing its Android app into the Pandora family in terms of performance, design and interactivity.

(From the TechCrunch blog post. Thanks to Reena Lao.)