ヤフーはイェルプのヘルプを検索に統合、グーグルへの対抗を試みる:その見た目は

Yahoo Launches Yelp Help in Search to Better Battle Google: Here’s What It Looks Like | Re/code

すでに報道されているとおり、ヤフーはイェルプをローカル検索結果に統合した。
そのページについては、上にあるとおりで、詳細は下にあるとおりである。
ブログ記事で、ヤフーのアナンド・チャンドラスカランは(なんともお茶目なことに正式発表の前にツイートしてしまった、といってもわたしは驚かないよ、アナンド!)こう述べる。「いまから、ヤフー検索をつかって合衆国内のローカル・ビジネスを調べることができるようになります。スマートフォンから、タブレットから、PCから、ユーザのリヴュー、ビジネスの詳細情報、イェルプでのスター評価まで見れます。また、写真表示も追加しましたので、イェルプをはじめとするパートナーから、ビジネス自身から届いた高品質写真も見られます」
これはCEOマリッサ・メイヤーによる、検索の売り上げおよび操作感覚向上の取り組みの一環であり、シリコン・ヴァレイ・インターネットの巨人たる同社は、どこまでも拡張を続ける怪物グーグルからの市場シェア奪回を目指す。
サン・フランシスコのリヴュー・サイトから取得されたコンテントは、ローカル検索および地図に統合された。デザインはキリッと美しいが、グーグルにも同様の機能、写真、地図、その他の情報がずいぶん前からある。マイクロソフトのビングにも、イェルプとの提携が18か月前からある。
だがイェルプとヤフーのリンクはより強い意味をもつ。イェルプは長らくグーグルとの競合を続けており、検索の巨人たる同社は自前のサイトで同様な情報の活用を加速させてきた。
おそらく、1+1=グーグルへのより強い対抗になるということなのだろう。さあ、どうなるでしょう。(続きを読む)

As was previously reported that it would, Yahoo has integrated Yelp into its local search results.

You can see one of the pages above and a more detailed one below.

In a blog post, Yahoo’s Anand Chandrasekaran, who was a naughty and active pre-tweeter about the launch (not much surprise, Anand!), said: “Now when you use Yahoo Search to look up a local business in the U.S. on your smartphone, tablet, or PC, you’ll see user reviews, business information, and star ratings from Yelp. We’ve also added a new photo viewing experience to show high-quality photos from Yelp, other partners, and the businesses themselves.”

It’s all part of an effort by CEO Marissa Mayer to boost search revenue and improve experience, as the Silicon Valley Internet giant looks to increase its market share against the relentless juggernaut of Google.

The content from the San Francisco review site is now integrated with local search and maps. It’s handsomely designed, although Google has had a very similar offering ― photos, maps, other info all in one ― for a long time now. And Microsoft’s Bing has been partnering with Yelp for 18 months now.

But a link between Yelp and Yahoo makes a lot of sense. Yelp has also been battling Google for a long time, as the search giant has aggressively increased its use of similar information from its own sites.

Presumably, the idea is 1+1 equals a credible challenge to Google. We’ll see!

(From the "Re/code" blog post. Thanks to Kara Swisher.)