リンクトインはあなたに会社に留まるための支援を試みる

LinkedIn Wants to Help You Stay at Your Company - Digits - WSJ
リンクトインはこれまで、リクルーターと求職者が社外で機会を見つけることを支援するビジネスを構築してきた。このたび同社はそれとは反対のことで彼らを支援しようと試み始めた。
リンクトインは木曜日、会員に向け自社で募集中の職種について通知し、リクルーターには社内で職種転換を求めている候補者を特定するための支援を開始すると発表した。社内からの起用に限定することにより、研修期間の社員に費やされる給与を年間で数百万ドル削減できる場合があるとリンクトインは指摘する。
「これはリンクトインの職種が動く方法を完全に変えるものです」と語るのはパーカー・バリル、彼はリンクトインのプロダクト担当ヴァイス・プレジデントである。サンフランシスコで行われた同社イヴェントでこう述べた。「社外から優秀な才能を見つけるというだけでなく、これからはあなたがたの会社にいる才能を引き留めることができるのです」
ソーシャル・メディア企業の多くがほぼ広告収入だけに依存するのに対し、リンクトインの売上高の60%以上はリクルーターから支払われる手数料である。同社の売上高の4分の1強が広告による。
リンクトインがリクルーター向けツールに課金する方法のひとつは、ヘッドハンターへの手数料を節約できると信じさせることにある。このたびの機能追加は、社外からの起用を第一優先から外すことでさらなる節約を可能とするものだ。
リンクトインによると、平均的な1万人規模の企業では、年間に750万ドルを節約できるといい、そのためには「回避可能な」人事を1%削減することだという。
社内の昇進による昇給は、社外からの起用より少額であり、社内での起用は研修期間の社員へ支給される費用と時間を減らすことを意味する。リンクトインによると、社内で自分の望ましい職種を見つけた従業員は社内に留まる可能性が高く、仮に社外で給与が増える見込みがあっても社内を選ぶ傾向があるという。
もっとも、管理職においては、部署間の引き抜きと見られることをおそれ、社内からの起用を避ける傾向がある。「回避可能なことに費やされる経費はどの会社にも多大にあります」とバリルは言う。
それでも、離職して別の会社へ行くことは実質、昇給を求める人がもっとも選びやすい方法となっている。米国労働省によると、合衆国内で自己理由での退社は2013年11月に1.8%と、2009年9月に底を打った1.2%から上昇した。リタイアの例もあるものの、大半が別の会社での求職のためか、あるいは既に職を見つけたことによる退社だ。
それでも、従業員は社内にどんな機会があるか知らずに別の会社に行く傾向があり、バリルはリンクトインによる調査で別の会社に職を見つけた人のうち42%が、仮に社内に求める職種があった場合社内に留まったと回答したという。
「多くの人は、会社でなく職を辞めるのです」と彼は言う。(続きを読む

LinkedIn built a business around helping recruiters and job seekers look for opportunities at outside companies. Now it wants to help them to do the opposite.

LinkedIn on Thursday said it will start telling people about jobs available at their employers, and that it will help recruiters identify internal candidates looking to potentially switch jobs. Focusing more on internal hiring can save companies millions a year on salary on training, LinkedIn said.
“This completely changes the way LinkedIn jobs work,” Parker Barrile, LinkedIn’s vice president of product, said at a company event in San Francisco. “It’s not only about finding great external talent. It’s now about maintaining the talent within your organizations.”

Unlike other social-media companies that rely almost exclusively on advertising, more than 60% of LinkedIn’s revenue comes from fees paid by recruiters. A little more than a quarter of the company’s revenue comes from advertising.
One way LinkedIn gets companies to pay for its recruiting tools is by convincing them they’ll save on headhunter fees. The new retention push takes that further by helping companies sidestep outside recruiting in the first place.
LinkedIn said the average 10,000-employee company could save $7.5 million a year by reducing what it calls “preventable” turnover by 1%. Raises for promotions tend to be smaller than hiring an outsider, and hiring internally can mean less money and time spent on training. LinkedIn said employees who find better jobs within their company are more likely to stay, even if there’s more money to be made elsewhere.
Managers, though, are often reluctant to hire internally out of fear of being seen as poaching from other departments. “You have a lot of money companies are spending on something that’s preventable,” Barrile said.
There are challenges, though. Quitting to go work for another company is among the most effective ways for someone to get a raise. In the U.S., the percentage of people who voluntarily left their jobs rose to 1.8% in November 2013 from a low of 1.2% in September 2009, the Labor Department said. While some retired, most quit to hunt for a new job or because they had already found one.
Even so, employees often go work elsewhere without knowing what opportunities were available internally. Barrile cited a LinkedIn survey that showed 42% of people who took a job at a different company said they would have stayed if there had been a relevant position available.

“People quit their job, not their company,” he said.

(From the "Digits" blog post. Thanks to Reed Albergotti.)