マイクロソフトの最新イノヴェーション:インドでスタートアップ向けアドヴァイスのホットライン開設

Microsoft's latest innovation: An Indian hotline for startup advice | VentureBeat | Entrepreneur | by Eric Blattberg
スタートアップは多種多様の頭を悩ます疑問に直面している。だが彼らにはアドヴァイスを求めて行く先ができた。通話無料のホットライン、それを提供するのはマイクロソフトだ。
ホントの話だ。
このイニシアティヴの名はジャンプスタート。世界展開の企業養成プログラム「マイクロソフトヴェンチャーズ」のインド支社が開設した。国外の人は首を傾げるかもしれないが、マイクロソフト・インド支社のジョーゼフ・ランデスはこう力説する。「インドにおけるスタートアップのエコシステムで、どの成長段階の企業にも見られる共通の痛みは、あらゆる方面から来る要請に対応するためのリアルタイムの支援がないことです」
マイクロソフトによれば、ホットラインの電話で知ったことはマイクロソフトヴェンチャーズのプログラム改善に役立てられるという。
ジャンプスタートは月曜日から金曜日のビジネス時間(インド標準時午前9時から午後5時)に電話に応対する。ヴェンチャービートの記者はこの電話(1-800-200-2114)に架けてみたが、判ったのは懸賞でクルーズ旅行が当たるということだけだ。オットっと!
言い換えると、合衆国からの電話は繋がらないということ。だが電話が繋がれば、ジャンプスタートは英語とヒンディー語での質問に応答する。そして次の子どものような質問にも回答は返ってくるだろう。すなわち、アマゾン・ウェブ・サーヴィスを使うか、アマゾン・ウェブ・サーヴィスを使わないか?
回答は、ちなみに、ウィンドウズ・アズールだ。(続きを読む)

Startups face all sorts of vexing questions. Now they have a place to turn for advice: a toll-free hotline established by Microsoft.

Seriously.

The initiative, called JumpStart, comes from the Indian branch of global accelerator program Microsoft Ventures. It may seem baffling to folks outside the country, but Microsoft India’s Joseph Landes argues that “a major pain point for startups across the ecosystem in India, irrespective of their stage of maturity, is the lack of real-time support for various critical queries they face.”

Microsoft says it’ll apply what it learns from the hotline calls to improve the Microsoft Ventures program.

JumpStart answers calls during business hours Monday through Friday (9 AM to 5 PM IST). This VentureBeat reporter called the number (1-800-200-2114), only to discover that he’d won a free cruise. Hurrah!

In other words, the number is not accessible from the U.S. — but if you do manage to dial in, JumpStart will take questions in both English and Hindi. Then you can finally get an answer to that age-old question: to use Amazon Web Services or not to use Amazon Web Services?

The answer, by the way, is Microsoft Azure.

(From the "VentureBeat" blog post. Thanks Eric Blattberg.)