ツイッター・アカウントの44%がツイートを送信したことがない

Report: 44% of Twitter Accounts Have Never Sent a Tweet - Digits - WSJ
ツイッターは、ユーザのサインアップではとくに課題がない。だが新しい調査の報告で、大きさを増していく課題が明らかになった。その人たちにツイートをさせるという課題だ。
ツイッター・アカウントの利用を統計するツアプチャーツというウェブサイトが調査した報告書で、ツイッターの既存の9億7400万人のうち、44%ほどがツイートを送信したことがないと説明した。
ツアプチャーツは先月、ツイート数に関するデータを公表したが、ユーザがアカウントにログインしたとき、追跡調査することは不可能で、そのアカウントがリツイートまたは自身のツイートを送信した日時のみ判る。
ツイッターによると、月間アクティヴ・ユーザは2013年の最後の3か月に2億4100万人となった。ツイッターは月間アクティヴ・ユーザの定義を月に1回以上ログインしたアカウントとしている。ツイッターの規準によればアクティヴ・ユーザと見なされるためにツイートする必要はない。
もっとも、サーヴィスを有用と感じるためにツイートする必要はない。ツイッターでは、世界中のありとあらゆるトピックについて読むモノがありそれだけで手一杯となる。
だが、エンゲージドユーザと言われる、オンラインの会話に積極的に参加する人たちの存在はツイッターにとってとりわけ価値が高い。
さらに、ユーザのツイート、リツイート、お気に入りなどの利用行動はツイッターの広告収入に利する。昨年同社はユーザにこれらの利用行動をしやすく取り組んできた。ユーザフレンドリーな機能としてタイムラインの写真投稿などを開設してきた。
ツイッターのスポークスマンはコメントに応じず、同社はサードパーティーのデータにはコメントはしないと述べた。
それでもなお、ツイッターのアカウントはあまり言葉を発しない。これはおそらく、ツイートを静かに読んでいるだけか、サーヴィスに戻って来ないかのどちらかだろう。ツアプチャーツによれば、既存のツイッター・アカウントの30%は1回から10回のツイートを送信したという。100回以上ツイートしたアカウントは13%しかない。
この調査報告では、さらにツイッターのユーザ引き留め問題に光を当てる。同社の試算では5億4210万アカウントは新規作成後1回以上ツイートし、半分以上のアカウントがサーヴィスのアクティヴ利用を試みたことが判明している。しかし、直近30日以内にツイートしたことがあるのは23%のアカウントにすぎない。(続きを読む)

Twitter is having no trouble signing up users. But some new research provides an update on the size of an ongoing problem: getting people to tweet.
A report from Twopcharts, a website that monitors Twitter account activity, states that about 44% of the 974 million existing Twitter accounts have never sent a tweet.
Twopcharts, which provided some data about tweeting activity last month, is unable to track when someone has logged into their account. It can only tell when the account retweets or tweets its own message.
Twitter said it has 241 million monthly active users the last three months of 2013. Twitter defines a monthly active user as an account that logs in at least once a month. By Twitter’s standards, a person does not have to tweet to be considered a monthly active user.
To be sure, people don’t have to actively tweet to find the service useful. There’s more than enough stuff to read on almost any topic in the world on Twitter to keep users occupied.
But having engaged users–those who are active participants in the online conversation–are particularly valuable to Twitter. For one thing, activity tends to make users more inclined to continue using the service.
Secondly, user tweets, retweets, favorites and other actions help Twitter generate advertising revenue. Over the last year, the company has made it easier for users to do those things and introduced user-friendly features such as pictures into the timeline.
A Twitter spokesman declined to comment, saying the company does not comment on third-party data.
Yet it appears Twitter accounts in general don’t say much. This could be because they are quietly reading the tweets or haven’t come back to the service. Twopcharts said that 30% of existing Twitter accounts have sent 1-10 tweets. Only 13% of the accounts have written at least 100 tweets.
Moreover, the report highlights Twitter’s user retention issue. It estimates 542.1 million accounts have sent at least one tweet since they’ve been created, suggesting that more than half of the accounts in existence have actively tried out the service. But just 23% of those accounts have tweeted sometime in the last 30 days.

(From the "Digits" blog post. Thanks to Yoree Koh.)