グーグルがロレアルから有名広告幹部を引き抜く

ロレアルのトップ・マーケターがグーグルに勤務することになった。
マーク・スパイシャートはコスメティックの巨人である同社のチーフ・マーケティング・オフィサーに昨年秋就任したが、このたび退社し検索の巨人であるグーグルに移籍、大手ブランドの広告費用を獲得するべく取り組む。
グーグルの応答者によると、スパイシャートはカーク・ペリーに直属する。ペリーは昨年秋プロクター&ギャンブルからグーグルに移籍し、グローバル・クライアントおよびエージェンシー・ソリューションズ・グループを統括し、営業部門統括のニケシュ・アローラに直属する。
昨日、スパイシャートの退社を告知する文書のなかでロレアルCEOフレデリック・ローズは彼の後任を任命はしていないと述べた。だがスパイシャートの責任の一部はロレアルのヴェテランであるマリー・ガーランが引き継ぐ。彼は合衆国内のマーケティングを彼女に任せてきた。(続きを読む)

L’Oréal’s top marketer is going to work for Google.

Marc Speichert,who became the cosmetic giant’s global chief marketing officer last fall, has left for the search giant,where he’ll try to help it grab more money from big brand advertisers.

AGoogle rep said Speichert will go to work for Kirk Perry,who left Procter & Gamble last fall,and now leads Google’s“Global Client and Agency Solutions” group,reporting to sales boss Nikesh Arora.

In a company memo announcing Speichert’s departure yesterday, L’Oréal CEO Frederic Roze didn’t name areplacement for him. But Roze said some of Speichert’s responsibilities would be handled by L’Oréal vet Marie Gulin,who he was putting in charge of the marketing in the U.S.

(From the Re/code blog post. Thanks to Peter Kafka.)