ダン・レヴィがスモールビジネス向けページについて、さらにフェースブック広告がきっかけで家を手にいれた方法を語る

フェースブックは先日スモールビジネスに特化したローカル・イヴェントを開始したが、わたしは火曜日のニューヨークでの開催において同社スモールビジネス担当ディレクターのダン・レヴィと話すことができた。
レヴィは現在アクティヴなフェースブック・ページに3千万社のスモールビジネスが登録していることを公表したばかりで、そのため私たちの会話はフェースブックのこの分野への取り組みが中心となった。
フェースブックのビジネス利用にかんして知るべき重要なことは、と彼は言う。「あなたが個人としてフェースブックの使い方を知っているなら、ビジネスとしてもそうであるはずだということです」
わたしは彼が壇上で語った挿話について詳しく訊ねてみた。彼はフェースブックの広告がきっかけで初めての家を手にいれたという(そして彼は後にフェースブックの広告を運営し、それがきっかけで売却した)。
ひとつ聞くことができなかったトピックは、フェースブック・ページのオーガニックな(広告経由でない)閲覧者数が減少していることだ。レヴィは実際、ジャーナリストたちとの質疑応答でその問題について語った。彼はフェースブックにおいて、多くの人に求められていることを実現することに専念していますと述べた。(続きを読む)

Facebook just began a series of small business-focused local events, and at Tuesday’s kickoff in New York, I had a chance to speak to the company’s director of small business Dan Levy.

Levy had just that announced that there are now 30 million small businesses with active Facebook Pages, so our conversation was a chance to get more details on Facebook’s efforts in this area. One of the key things that businesses need to understand, he said, was that, “If you know how to use Facebook as a person, you can use it as a business.”

In addition, I got to ask him about one of the anecdotes that he’d shared on-stage —that he actually found his first house thanks to a Facebook ad (and he later ran Facebook ads to sell it).

One topic that I didn’t bring up was the declining organic reach of Facebook Pages. Levy had actually discussed the issue during an earlier Q&A session with journalists, when he said that Facebook is focused on doing “what’s right for the people on Facebook.”

(From the TechCrunch blog post. Thanks to Anthony Ha.)