イノヴェーションを起こさない方法

短期間の数字ばかり見ていること。ジェレミーの投稿では、アップス・ストアの収益の成長を9か月のあいだでしか見ていない。短期間の数字ばかり見ていると、身動きが制限される。そしてそれはイノヴェーションにとって、致命傷である。なぜか? イノヴェーションは、それがどのように、いつ、どこで真価を見いだされるか、発見するための息継ぎを必要とするからだ。例を挙げると、大組織における資本計画表や実績経過報告(またの名を「レッド・テープ」)は、発見するための息継ぎを極力させないような仕組みだ。べつの例を挙げると、スティーヴ・ジョブズは何年もかけて取り組んだ結果、アイポッドを成功させたのだ。(つづきを読む)

Focus on short-run numbers. Jeremy's post focuses on the Apps Store's earnings growth in its first nine months. Focusing on short-run numbers has limited utility ― and for innovation, it can be lethal. Why? Because innovations need breathing room to discover how, when, and where they are the most valuable. For example, the elaborate capital budgeting and performance monitoring procedures (aka "red tape") in large organizations minimize room for discovery. Steve Jobs, for example, stuck with the iPod for years before it was successful.

From the "Umair Haque Edge Economy" blog post. Thanks to Umair Haque.