マーク・ズッカーバーグが社内にハッカー文化を築く方法を語る

リヴィングストン: あなたはどのようにして人を惹きつけ、そこに留まらせていますか?
ズッカーバーグ: わたしたちのゴールは必ずしも、人をいつまでも引き留めておくことではありません。訓練ができる会社はほかにもたくさんあります。たくさんのハーヴァード卒の人たちが、マッキンゼイに行きます。たくさんの人がIBMに行きます。これはセールスを学ぶには最高の場所だからです。たくさんの人がUSCに行って、フットボールをプレイする方法を学びます。フェースブックでは、ものづくりを学ぶための最高の場所のひとつを提供しようとしています。もしあなたが本物の良質なプロダクトをつくり、それを運営し、大きな影響を与えることを学びたいのなら、フェースブック以上にそれに適した場所はないだろうと、わたしは言いたい。

Livingston: How do you keep and attract people?
Zuckerberg: Our goal isn’t necessarily to keep people forever. There are companies that train people really well. A lot of Harvard people went on to McKinsey. A lot of people went to IBM because that was the best place to learn sales. A lot of people go to USC to learn how to play football. One of the things at Facebook is have a place where it’s one of the best places to learn how to build stuff. If you want to learn how to build really good products and practices and have a large impact, I would argue there’s no better place to do that than at Facebook.

(From the "VentureBeat" blog post. Thanks to Kim-Mai Cutler.)