スタートアップに入社するには?

...その会社に知り合いのいる人を誰か見つけよう。あるいは会社の投資者か取締役の知り合いでもいい。これはわりにうまくいくことが多い(もっとも、あなたに人望がありその会社の文化にしっくりくることが前提だ)。このやり方は定番だが確かである。
だが、もしその会社に誰も知り合いがいなかったら?
ひとつ提案しよう。あなたが好きなプロダクトの宣伝家になることだ。それを利用しよう。それについてブログを書こう。この先使ってみたいものについて書き、どうしてそれがあなたにとって大事で、楽しみであるかなど、書こう。そのプロダクトを使ってなにか作ってみよう。会社にフィードバックを送ろう。参加するのは早く、頻繁にするのがいい。深く入り込んでみよう。よそのブログでもあなたの見識でもってコメントを書き込もう。そうすればその会社があなたを雇うこともあるかもしれないし、あるいはあなた自身で会社をはじめてみようという気になるかもしれない。(つづきを読む)

Find someone you know that knows the people in the company or perhaps one of the investors or board members. This often can work out nicely (assuming of course that you are excellent and fit into the company culture). Those methods are tried and true.

But what if you don’t know anyone at the company?

One suggestion: become an activist of the products that you love. Use them. Blog about them. Write about stuff you want to see in the future and why you think it’s important or fun or whatever. Build stuff with those products. Give feedback to the company. Participate early and often. Get involved. Comment on other blogs with your insight. Maybe the company hires you or maybe you’ll be inspired to start your own company.

(From the "bijansabet.com blog post. Thanks to Bijan Sabet.)