フォースクエアよ、売り抜けちゃいけない。いまはだめ、ヤフーはだめだ

...ビジネスが牽引力を失っていると感じたときは、身売りしてしまおうと考えてしまうものだ。アードヴァークが身売りしてしまったのは、ユーザの増加がきわめて緩慢で、創業者たちが神経質になったからだ。かれらはフォースクエアと同様の状況におかれていた。数あるVCがもっと高い評価をしてもいいとカネを用意していたのだが、かれらはグーグルへの身売りを決めた。といって、アードヴァークが独立を保っていたとしてどうなっていたかは誰もわからない。フェースブックツイッターといった猛者は、引く手あまたの買収提案にもかかわらず、独立を保っている。フォースクエアのチームが自分たちのプロダクトに自信をもっているのなら、いまあるゲームにとどまるべきだろう。(つづきを読む)

3. You only sell now if you think your business doesn’t have legs. Aardvark did it because of very slow user growth and the founders got nervous. They were in a similar situation at Foursquare – lots of VCs ready to put in money at a great valuation, but they took the sale to Google instead. Now we’ll never know what Aardvark could have become had it stayed independent. Guys like Facebook and Twitter stayed independent despite outrageous acquisition offers. If the Foursquare team believes in their product, they should stay in the game.
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(From the "TechCrunch" blog post. Thanks to Michael Arrington.)