フェースブックとプライヴァシについての私見

つねにユーザに選択権があるべきだと言うだけならかんたんだ。しかしスティーヴ・ジョブズからマーク・ズッカーバーグにいたるアントレプレナーたちは、ユーザが自分で欲していることに気づいていないものごとを発掘するのが仕事である。それに時としてわたしたちは、行き過ぎたことに気づき、そこから立ち直ることによってしか適切なバランスにたどり着けないこともある。
世界は変わり続けている。わたしたちは自身のプライヴァシをオンラインにますます明け渡し、その代わりに疑いようのない利益を受け取る。わたしたちは自身の現在地を明け渡し、その結果行き先への経路をケータイに表示させる。わたしたちは自身の決済履歴を明け渡し、その見返りに割引や特典ポイントを受け取る。わたしたちは自身の顔をセキュリティ・カメラに明け渡し、そのカメラには日進月歩の洗練された自動認識技術が備わっている。医療記録がオンラインになるにつれ、わたしたちは個人情報が正しく、あるいは不正に利用される可能性とリスクとの両方を増やすことになる。
わたしたちは、これらの変化に深く関わらざるを得ない。そしてわたしたちは、オープンで、ときには大きく誤った方向へ行くかもしれない道についていくことしかないのだ。風変わりなやり方であっても、またたとえ(前にもこんなことがあったが)失敗から学び取ることであっても、フェースブックはいま挙げた問題を前進させるためにわたしたちに尽くそうとしている。

It's easy to say that this should always be the user's choice, but entrepreneurs from Steve Jobs to Mark Zuckerberg are in the business of discovering things that users don't already know that they will want, and sometimes we only find the right balance by pushing too far, and then recovering.

The world is changing. We give up more and more of our privacy online in exchange for undoubted benefits. We give up our location in order to get turn by turn directions on our phone; we give up our payment history in return for discounts or reward points; we give up our images to security cameras equipped with increasingly sophisticated machine learning technology. As medical records go online, we'll increase both the potential and the risks of having private information used and misused.

We need to engage deeply with these changes, and we best do that in the open, with some high profile mis-steps to guide us. In an odd way, Facebook is doing us a favor by bringing these issues to the fore, especially if (as they have done in the past), they react by learning from their mistakes.
Keep Reading>>