モバイル・アップスにリンクがないこと

モバイル・アップス(とアップ・ストア)を開発することの強みは次のものだ。ユーザ・エクスペリエンス、配給の仕組み、収益の機会。
ところがモバイル・アップスはモバイル・ウェブの非常に重要な機能を欠いている。
新規客のために、ディヴェロッパ(開発者)はアイフォーン、アンドロイド、ブラックベリイとそれぞれのプラットフォームに適した開発をしなければならない。これはオープン・ウェブとは決定的に違うことで、見方によっては大きな退化にも思われる。
先週だか先々週だか、わたしはわたしたちのポートフォリオ会社のひとつの創業者と話をしていた。彼はモバイル・アップスにおけるもうひとつの短所を指摘した。あるモバイル・アップからべつのモバイル・アップのコンテントや「ページ」へ飛ぶリンクを指定するのが簡単ではないのだという。モバイル・アップから、たとえばフォースクエアやイェルプなどの誰かのプロフィールのページにリンクをつけることはできるか? ニュー・ヨーク・タイムズ・アップのリンクから、自分のツイッター・クライアントにツイートすることはできるか?
ウェブはさまざまな仕組みのうえに成り立っていて、リンクはそのネットワークにおける重要な部分である。
どうすればモバイル・アップスのネイティヴ機能で使うことができるのだろうか? それともわたしは何か見落としているのだろうか?

There are advantages of developing mobile apps (and app stores): user experience, distribution and monetization opportunities.

However mobile apps don’t work like the mobile web in some pretty important ways.

For starters, developers must develop for each specific platform - iPhone, Android and Blackberry. That’s very different than developing for the open web and at a high level feels like a big step backwards.

A few weeks ago I was talking to one of the founders from one of our portfolio companies. He pointed out another downside of mobile apps. You can’t easily create links to specific pieces of content or “pages” from one mobile app to another. Can one mobile app link to a specific profile page in the foursquare app or the yelp app for example? Or can a link in the NYT app send the user to a specific tweet in a twitter client.

The web is built on many things and links are a key part of the network.

How do we get them fully native our mobile apps? Or am I missing something.
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