ディマンド・メディアのトラフィックに何が起きたのか

クアントキャスト調査によるディマンド・メディアのトラフィック・データをここに載せよう。ディマンド・メディア社は金曜日、1億2500万ドルにて新規株式公開を実施した、オンライン・コンテント制作者である。

この巨大な欠落はIPO実施の数日前に発生したもので、それから2日間にわたって均等であったことがクアントキャストの調査でわかった。これはエラーであると見られる -- この下落はコンピートやアレクサといった解析業者による調査の「インダイレクト」トラフィックには反映されていない -- のだが、わたしは別の(裏付けがあるわけでないが)仮説を提示したい。グーグルがディマンドに対する需要を下げるような、何らかの検索アルゴリズムの変更を行ったということだ。
なぜ「邪悪になるな」のグーグルがそんなことをしなければならないのか? ひょっとすると、これはグーグルがディマンド・メディアのビジネスに割り込もうというアイディアを試しているからかもしれない。(つづきを読む)

Take a look at the Quantcast traffic data for Demand Media, the VC-backed online content creator that on Friday filed for a $125 million IPO:

The massive drop-off occured a few days prior to the IPO filing, and has stayed consistent over the past two days of Quantcast reports. It certainly could be an error ― the fall is not mirrored by “indirect” traffic analytics groups Compete or Alexa ― but let me offer an alternate (and unsubstantiated) theory: Google changed something in its search algorithm to lower the demand for Demand.

Why would “don’t be evil” Google do such a thing? Perhaps because Google is toying with the idea of getting into Demand Media’s business.
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(From the "peHUB" blog post. Thanks to Dan Primack.)