グルーポンCEOアンドリュー・メーソンがヨーロッパについて語る

Groupon CEO Andrew Mason On Europe: We’re Too Pricey, We’re Missing Tech Mojo, And No One Knows Us | TechCrunch (August 13, 2012 Ingrid Lunden)
...メーソンがとりあげた3番目の問題はテクノロジで、殊にグルーポンが「ヨーロッパに自社のテクノロジを展開すること」ができていないというものだ。これは実際、どういうことなのだろう? グルーポンは、これまで「本日のお買い得」なる単純なやり方がかえって受けていたが、いずれ飽きられるのは不可避だという実情に、対抗しうるほどの大きな隠しダマをもっていない。たとえば「ディール・パーソナライゼーション(あなたへのオススメ)」はヨーロッパでは「まだ初期段階」である。同様に、同社のモバイル版は進歩が不十分で、検索可能な「ディール・バンク(過去商品倉庫)」は、開発されたものの、やはり旧世界のままに進歩不十分である。
決算会見では、グルーポンが新しいテクノロジを未展開なのは主にそれが不可能だからだという印象があった。つまり、別のプラットフォームを使う別の業務なので、それを統合するのは長いプロセスを要するというわけ。
「わたしたちは世界中で個別のテクノロジをつかっています。そしてこれらを統合する目標がありますが、この手のプロジェクトに携わったことのある方なら知っているとおり、これは四半期で解決することではありません」とメーソンは言う。
彼は気にしているのかもしれないが、いつまでに実施するのか時間割がやはりよく見えない。「このプロセス完了にどのくらいかかるか推測するのは利口ではないでしょう」と彼はつけ加えた。一方、グルーポンはディール・バンクなどのサーヴィスをヨーロッパで今年中に開始できるよう徐々に進歩しているのだという。
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The third issue Mason cited was technology, specifically that Groupon hasn’t been “leveraging [its] technology in Europe.” What does that mean, exactly? Groupon doesn’t have as big a bag of tricks at its disposal to counterbalance the inevitable fact that eventually the novelty of basic daily deals will wear off. Deal personalization, for example, is “still in the early stages” in Europe. Similarly, the company’s mobile offerings are not as advanced, and the “deal bank” for searchable, unused deals that Groupon has developed are also on the slow train to the old world.

From the call, it sounded like the main reason Groupon hasn’t been rolling out this newer technology is because it can’t: different operations use different platforms, and integrating them has been a long process.

“We have different technology around the world, and we have a goal to integrate these, but anyone with a history of a project like that knows it’s not a one-quarter change,” said Mason.

Perhaps worryingly, the timeline for when this might happen is a little vague: “It would be foolish to speculate on how long the completion of that process will take,” he added. Meanwhile, Groupon continues to make gradual progress, with services like the deal bank getting introduced in Europe later this year.

(From the TechCrunch blog post. Thanks to Ingrid Lunden.)