タンブラーがようやく広告に本気

Tumblr Finally Gets Serious About Ads — By Hiring Someone to Sell Ads - Liz Gannes - Media - AllThingsD (September 6, 2012 at 1:38 pm PT)
タンブラーは、グルーポン営業部門幹部リー・ブラウンを引き抜いた。同社はブログ数百万部、ページヴュー数十億回を得ており、ようやくここで収益化を図る。
ブラウンは2年前グルーポンに入社するまで、10年間ヤフーにつとめた。
9月17日着任、彼はタンブラー創業者兼CEOデヴィッド・カープの直属となる。これはカープがいままでオンライン広告について考えてきたことの代弁に等しく、大胆な一歩だろう。
だがこの数か月、タンブラーは営業部門幹部を求めながら、実験としてアディダスやコークといったブランドのタンブラー・ブログを製作し、ユーザのダッシュボードに登場させるといった、ツイッターの広告配信と同様のことを試みている。
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Tumblr has poached top Groupon sales exec Lee Brown as it aims to finally try to make money from its millions of blogs and billions of page views.
Brown was at Yahoo for more than 10 years before joining Groupon two years ago.
Starting September 17 he will report to Tumblr founder and CEO David Karp, which should be an interesting dynamic considering Karp has said online ads turn his stomach.
But in recent months, as it searched for a sales chief, Tumblr has experimented with brands like Adidas and Coke to create their own Tumblr blogs that are featured within the user dashboard — similar to how Twitter distributes advertising.

(From the All Things D blog post. Thanks to Liz Gannes.)