レディットCEOがユーザに優待会員費のお願い、理由は広告が「ディグの失敗した理由のひとつ」だから

Reddit CEO Asks Users To Buy Revamped Membership Because Ads Are “One Of The Reasons Digg Failed” - TechCrunch
「わたしたちは理論上は広告によって弊社ページを賄うことができ、コストを十分払えます。しかし、これだけではサイトの利用価値を下げていかざるを得ないのです」とレディットCEOのイシャン・ウォングがブログ記事でユーザに「ゴールドへの投資」すなわちサイトの新しい優待会員加入のお願いをしている。もしこのプログラムに加入して広告非表示やフィルタリング制限といったゴールド会員特典に払う人が多ければ、ディグのときのような結末を避けられるという。
このレディットのブログ記事の冒頭で、ウォングはサイトが人気急上昇していることを明かし、10月には38億ページ・ヴューと4600万ユニーク・ヴィジターを集めたという。オバマ大統領による「アスク・ミー・エニシング」イヴェントや、スキャンダルの集客などが重なりレディットの認知度は劇的に増加した。だがこの集客はコスト増加を伴って来る。
レディットCEOはブログ記事に寄せられたレディット・スレッドに返答してこう述べている。「理論上は広告収入は集客に比例するはずで、そうであるべきです。しかしわたしたちはこれまで、広告表示欄のてこ入れをしたことがなく、広告表示されるページはごく数パーセントにすぎません。これではコスト増加を賄うことができないのです。オバマ大統領が「週末の冷やかし」に来てくれたときも、増加したのは収入ではなくコストでした」
ここでレディットは選択を迫られる。広告を増加するか、ユーザに払ってもらうか。前者を選べばサイトが保ってきた表現の自由を損なうという大問題が伴う。ウォングは次のように述べる。
「お分かりでしょうが、サイトの第一の収入が広告であるということは、広告主の言うことを聞かなければなりません。たとえばユーザが政治的なこと、文化的に論争になることを投稿したとき、広告主が割り込んで削除や編集を要求することがあります。これではいずれ、サイトの記事の真実と独自性が失われるでしょう(シアーズのことを憶えていますか?)。ディグの失敗した理由です。」
代わりに、レディットはゴールド会員の勧誘を強化することを選らんだ。月額4ドル、年額30ドルの会員プログラムは、これまでレディットが強く勧誘しなかったが、人気急上昇により、やむを得ず開始した。ではこの優待会員とはどんなものだろうか。
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“We could theoretically load up our pages with ads and probably make enough to cover our costs. However, that would significantly degrade the experience of using the site,” said Reddit CEO Yishan Wong in a post asking users to “Invest in Gold” — the site’s newly enhanced subscription program. If people pay for ad-free Reddit and new Gold features like filter saving, the site won’t end up like Digg.
Wong started his post to the Reddit blog by saying the site was booming, bringing in 3.8 billion page views and 46 million unique visitors in October. Press from events like President Obama’s “Ask Me Anything” as well as scandals like the violentacrez doxxing have upped awareness of Reddit. But all that traffic comes at a cost.
Reddit’s CEO followed up his blog post by writing on a Reddit thread that “In theory advertising revenue should/could scale with traffic, but since we never tried very hard to sell our advertising inventory, we only run ads on a relatively small percentage of our pages and they do not cover our costs. When Obama comes to “chill on the weekends,” that increases costs, not revenue.”
So Reddit was faced with a choice. Put more ads on the site, or ask more users to pay. The former comes with some big trouble for a site that prides itself on freedom of expression. Wong writes:
“See, the problem is that if your site is funded primarily with advertising, then you are beholden to your advertisers. If your users choose to post something politically or culturally controversial, you come under editorial pressure from advertisers to remove or modify it…This eventually results in a watering down of the true, authentic content on the site (remember Sears?). It’s one of the reasons Digg failed.”
Instead, Wong says Reddit has chosen to beef up what comes in Gold membership, which runs for $4 a month or $30 a year. Reddit hadn’t been actively promoting the membership plan, but with the surge in popularity, it had to start. Here’s the new Gold features, some real, some…maybe real.

(From the TechCrunch blog post. Thanks to Josh Constine.)