ヤフーとフェースブックが検索での提携交渉、と報道

Facebook And Yahoo Discussing Search Partnership, Report Says - TechCrunch
ヤフーCEOマリッサ・メイヤーフェースブックCOOシェリル・サンドバーグが提携へ向けた話し合いを行なっているとの報道がザ・サンデイ・テレグラフに載った。
この記事は匿名の情報源に基づいており、主に「ヤフー内部の人」という。提携の内容は不確かであるが、これはあるいは条件の詰めの段階のためではないか。ただ、「取締役会は本格的な協働へ向けた交渉を望んでおり、狙いはウェブ・ベースの検索提携である」という。
もし両社の提携が実った場合、どの程度のものであろうか。テレグラフの見解は「世界最大のテクノロジ企業をめぐるヒエラルキー再編」になるとし、ヤフーにとってはウェブで検索する人や開発者に対する大きな謳い文句になり、フェースブックにとっては会員の利便性向上が見込まれるとしている。
これはヤフーにとって満願叶ったりの話、というのはこのソーシャル・ネットワーキングマイクロソフトの提携はビングの利用を目立って押し上げているように見えないからだ。
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Yahoo CEO Marissa Mayer and Facebook COO Sheryl Sandberg are discussing a potential partnership, according to a report in The Sunday Telegraph.
The story is based on anonymous sources who seem primarily to be “Yahoo insiders.” It’s vague on the details of the partnership, perhaps because those details are still being worked out, but “board members expect the talks to lead to much more substantial collaboration based around web-based search.”
If the two companies did reach a deal, how significant would it be? The Telegraph argues that this could “reorder the hierarchy of the world’s biggest technology companies,” giving Yahoo a big selling point in its efforts to win over both web searchers and engineers, while also making Facebook more useful for its members.
That might just be wishful thinking on Yahoo’s part — the social network’s partnership with Microsoft doesn’t seem to have provided a significant lift to Bing.

(From the TechCrunch blog post. Thanks to Anthony Ha. )