ミディアム、元ICM文芸エージェントのケート・リーをディレクター・オヴ・コンテントとして招聘

Medium Hires Former ICM Literary Agent, Kate Lee, As Its Director Of Content - TechCrunch
弊紙でも先日、エヴ・ウィリアムズが将来の出版へ抱く展望について少しお伝えしたが、その記事で、彼のプロダクト「ミディアム」を運営する会社オーヴィアスは幾つかの関心を惹く役職を募集していることを言及した。今日ウィリアムズは新しい役職、ディレクター・オヴ・コンテントを発表した。
入社するケート・リーは以前文芸エージェントとしてインターナショナル・クリエーティヴ・マネジメント(ICM)に属していた。
ウィリアムズがリーの採用について言いたいことはこちらに書かれているとおりで、彼女は短い休暇を経てこの役職に就任する。

わたしたちは、彼女がこれまで楽しみのために読書をしてきたことを歓迎しています。このたび彼女はミディアムの記事を読むことになりました(もちろん楽しんで!)。
わたしがケートを紹介されたのは今年の秋、オーヴィアスの東海岸通信者ジョシュ・ミラーとジェーソン・ゴールドマンを通じてでした(ニューヨークに行くと、なぜか皆に出会うのです。なにか見えないチカラが働いているかのように)。彼女ならわたしたちのコンテント開拓にふさわしい、編集への勘が利く、ビジネスに通じた人で、砂からダイヤモンドを発掘する、実践を伴う執念強さがあると考えたのです。

ウィリアムズが言おうとしているのは、ほんとうに優れたコンテントを見抜く目をもった人で、それはミディアムが浮かび上がらせようとしているものだろう。ミディアムはまだ招待制ベータ版だが、様々なテーマでコンテントを作成できるうえ、ほかの人が参加できる。これは実に素晴らしい経験で、たとえばあなたはテーマを思いついたら、誰かにコンテント作成を手伝ってもらうことができる。
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We told you a bit about Ev Williams and his vision for the future of publishing with his new product, Medium, the other day. I mentioned in that piece that his company, Obvious, was hiring a variety of interesting positions. Today, Williams announced a new addition, a Director of Content.
The new hire, Kate Lee, is a former literary agent at International Creative Management (ICM).
Here’s what Williams had to say about Lee’s hiring today, which comes after a short hiatus for her:
We’re glad she’s done reading books for pleasure and will now spend time reading Medium posts (also pleasurable!).
I was introduced to Kate this fall, via Obvious’s East Coast compatriots, Josh Miller and Jason Goldman. (Apparently, once you’re in New York, you meet everyone else there. Something about the density.) I thought she would be a great person to pioneer our content development efforts, given her editorially honed mind, business savvy, and demonstrated tenacity at finding diamonds in the rough.
What Williams describes here is a person who has an eye for really amazing content, something that his service, Medium, is working on bubbling up. Medium is still in private beta, but you can create content in different themed collections, allowing others to add to them. It’s a really amazing collaborative experience, because you can come up with a theme, which can then kickstart someone to write the content.

(From the TechCrunch blog post. Thanks to Drew Olanoff.)