ディマンド・メディアが会社分割を計画、メディア事業からドメイン登録事業をスピン・オフ

Demand Media Splits in Two -- Spinning Off Domain Registrar Business - Kara Swisher - Media - AllThingsD (February 19, 2013 at 1:16 pm PT)
ディマンド・メディアは本日、同社を2社に分割する計画があることを告知した。これはメディア事業からドメイン事業をスピン・オフさせることで投資家のためにより明確な方針を提示するのがねらい。
サンタ・モニカを本拠とする同社は数年前に株式公開を終えたのち、自社についてウォール・ストリートにわかりやすく説明することに困難を感じる場面が幾度もあった。これは売り上げの主分野が、重要ではあるが理解しにくい性質にあることが原因とみられる。
告知文で、ディマンドは「ドメイン登録事業をスピン・オフさせ、公開企業2社に分割することをめざす」と述べている。
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Demand Media said today that it planned to split its company in two parts, spinning off its domain business from its media one in a bid to better clarify the company to investors.

Since it went public several years ago, there has been some level of difficulty for each part of the Santa Monica, Calif.-based Demand to easily explain itself to Wall Street, given the very different natures of its key ― but very different ― revenue units.

In a statement, Demand said that it was “our intent to spin off our registrar business and separate into two independent, publicly traded companies.”

(From the "All Things D" blog post. Thanks to Kara Swisher.)