インテルのマーケティング統括者デボラ・コンラッドが4月に退社へ

Intel Marketing Chief Deborah Conrad To Leave In April - Digits - WSJ
インテルはチーフ・マーケティング・オフィサーのデボラ・コンラッドの退社を発表、彼女は27年の在籍を終え新天地を追求する。
コンラッドは同社のグローバル・ブランド管理およびマーケティング戦略を担当、4月末までは後任の選出のため会社に残る。インテルのスポークスマンが水曜日言明した。
「この時機は彼女のパーソナリティにとって、インテルにとってふさわしいものです。われわれは今後も新規市場および新規事業機会を開拓していきます」と、カリフォルニア州サンタ・クララに本社を置くチップ・メーカーは発表。「退社は彼女の意向によるもので、彼女は後任選出まで勤務し円満退社となります」
しかし事情に詳しい複数の人物が、ブライアン・クルザニッチが5月インテルの首席経営執行役員に就任して以来同社の人事異動を進めていることを指摘する。インテルは長らくパーソナル・コンピュータ向けチップで首位を維持しており、その後の急速なスマートフォン市場発展など、新しいブランド構築へむけた試練がある。
インテルは1月、今年の売上高の横ばい推移を予測、従業員の5%削減計画を発表。インテルのスポークスマンによれば、コンラッドの退社はこの削減とは関連がないという。
インテルは世界最大のパーソナル・コンピュータ向けマイクロプロセッサ・メーカーであり、直近ではウエラブル端末向けチップの開発に投資するなど重点領域の変更を進める。数年来ソフトウェアおよびサーヴィス部門が成長を支えている。
コンラッドは51歳で、最近10か月の休暇をとり乳がんの手術を行なった。彼女は2008年にインテルのチーフ・マーケティング・オフィサーに指名された。前の役職ではインテルのアップルとの提携を主導するチームを新規作成、指揮したほか営業売上およびプロダクト・エンジニアリングを担当した。(続きを読む)

Intel said its chief marketing officer Deborah Conrad will leave the company after 27 years to pursue new opportunities.

Conrad, who is responsible for the company’s global brand management and marketing strategy, will stay on until the end of April as the company looks for a successor, an Intel spokesman said Wednesday.

“The timing is good for her personally and for Intel, as we explore new markets and new opportunities,” the Santa Clara, Calif., chip maker said. “The decision to leave was hers and she is leaving on amicable terms while working to help find her replacement.”

But people familiar with the situation add that Brian Krzanich, who became Intel’s chief executive last May, has been pushing for changes at the company. Among other things, Intel is facing new challenges in building its brand outside of its longtime stronghold in chips for personal computers, including the faster-growing market for smartphones.

Intel announced in January that it expects flat revenue for this year and plans to cut about 5% of its workforce. The Intel spokesman said Conrad’s departure wasn’t related to the workforce reduction.

Intel, the world’s biggest maker of microprocessors used in personal computers, has recently been investing in developing chips that can be used in wearable devices and has been placing more emphasis in recent years on software and services to drive future growth.

Conrad, 51 years old, recently took a ten-month leave to be treated for breast cancer. She was named Intel’s chief marketing officer in 2008. Prior to this role, she created and directed a team to lead Intel’s partnership with Apple, including overseeing sales and revenue and product engineering.

(From the "Digits" blog post. Thanks to Yun-Hee Kim and Don Clark.)