ライドシェアリング・アプリのリフトは7億ドル以上の時価総額に

Ride-Sharing App Lyft Is Valued at More Than $700 Million - WSJ.com
スマートフォン向けライドシェアリング・アプリのリフトは新しい資金調達ラウンドにより7億ドルの時価総額となったことが複数の関係者から明かされた。競合のユーバーと並ぶことを目指す。
サン・フランシスコのスタートアップである同社は投資家からの8千万ドルのラウンドを完了したという。これは同社が1億5千万ドルを見込む今回の資金調達の一部を成すことが、同社のデラウェア州への提出文書により判明した。
このラウンドの共同出資者には新規となるコアチュー・マネジメント、継続であるアンドリーセン・ホロウィッツほか数社が含まれる。事情に詳しい人物が明かした。
このニューズは先にリコードが報じている。
リフトの広報は現在コメントを発表していない。
リフトはユーバーとの競合に直面、同社はユーバーXというライドシェアリング・サーヴィスの料金を、一部都市でお試し最大30%値下げしている。同社は90以上の都市で利用可能で、昨年グーグル・ヴェンチャーズ、TPGキャピタルほか投資家より2億5千万ドル以上を資金調達している。このラウンドにより35億ドルの時価総額となった。
リフトはアプリの新規ユーザに一定の値引きを提供してきた。一部の都市では2週間、ドライヴァーへのフィードバックを毎回残すことに合意すれば、無制限で無料となる新規顧客優遇を行なう。また期間限定で、例えばハロウィーンでは値引きチケットの配布仮装などを行なった。
リフトの時価総額は2013年5月から3倍近くとなった。当時の時価総額は2億7500万ドル、今回の8千万ドルのラウンドのほか同社は合計1億6千万ドル以上を調達する。

Lyft, the ride-sharing app for smartphones, has been valued at more than $700 million in a new round of funding that will help it compete with Uber, according to people familiar with the deal.
The San Francisco startup has closed a round of about $80 million from investors, said the people. That is a portion of the $150 million the company expects to raise, according to a filing it made in the state of Delaware this week.
Contributing to the round was at least one new investor, Coatue Management, as well as Andreessen Horowitz, a previous backer of Lyft, according to two people briefed on the deal. Lyft is in the process of raising more funds, with existing backers such as Founders Fund expected to participate, according to one of these people.

Recode earlier reported news of the funding.
A Lyft representative wasn’t immediately available to comment.
Lyft has faced increasing competition from Uber, which has lowered prices on its UberX ride-sharing service by up to 30% on a trial bases in a few cities. Uber is eating some of that cost itself. The company, whose service is available in more than 90 cities, raised more than $250 million last year from investors including Google Ventures and TPG Capital in a round that valued that company at $3.5 billion.
Lyft, for its part, has offered a slew of discounts to get new riders using its app. In some cities, it has given new customers unlimited free rides for two weeks if they agree to give drivers feedback after each trip. And for special occasions, like Halloween, the company has armed its drivers with baskets of Lyft discounts to give to riders.
Lyft’s valuation has nearly tripled since May 2013, when investors valued the company at $275 million. Including the new round of $80 million, the company has raised more than $160 million in total.

(From the "Digits" blog post. Thanks to Douglas Macmillan.)