ツイッターのビズ・ストーン: 時間の経過に堪えるには大胆な変化が必須

Biz Stone: Twitter must make bold choices to survive with the times’
ヴェンチャービート主催のモバイルサミットのなかで、ツイッターおよびジェリー共同創業者のクリストファー・アイザック・「ビズ」ストーンは、ツイッターは「時間を経ても生き残るためには大胆な変化を遂げる必要がある」と語った。
ツイッターが昨年11月新規株式公開を行った後12月に上場来高値をつけ、2014年になってからは下落を続けていることにつき、ストーンは「ウォールストリートの決まりのなかで行儀よく大人しく食っていく」つもりはないと述べ、株価は「上がったら下がるもの」 と率直に語ったうえで、「ツイッターは時間にとらわれない企業」とした。
彼の言う通り、ツイッターの株価は勢いよく反発を見せたが、これは同社による買収発表が効いたようだ。それでもなお、同社のビジネスモデルはなかなか割れない胡桃のようである。
ストーンによるコメントは、アップルのティム・クックの同社株価に対するコメントとよく似ている。クックは「株価が上がってもいい気になるつもりはないし、下がったからといって落胆することもない」と語り、彼自身「あまりにもローラーコースターに馴れてしまった」と述べた。
ストーンによるジェリーについて、アントレプレナーである彼はこの若いスタートアップの利用状況の詳細は一切もらさなかった。アップアニーによれば、このサーヴィスは合衆国内での開設後の勢いを保ってひじょうに好調だという。
ジェリーの将来のビジネスモデルについてストーンは心配していないとしたうえで、こう語った。

ビジネスモデルにはあらゆる考え方があり、そのどれをとることも可能です。それよりもわれわれは、ジェリーがあらゆる人に受け入れられるものであることを証明するのが先決です。

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During a chat today at VentureBeat’s Mobile Summit, Twitter and  Jelly  cofounder Christopher Isaac“Biz” Stone said Twitter is “going to have to make bold choices to survive with the times.” In response to Twitter’s stock price being down in 2014 since reaching  all-time highs  in December after its November IPO, Stone shared that he doesn’t want Twitter “to play it safe and cater to Wall Street’s whims.” Speaking casually, Stone said stocks “will go up and down,” but he believes “Twitter is a timeless company.”

To his point, Twitter shares saw a nice bump today, likely in response to today’s acquisition news. Still, Twitter’s business model remains a tough nut to crack Stone’s comments during the talk were similar to Apple chief Tim Cook’s on his company’s low stock price. Back in September, Cook said, “I don’t feel euphoric on the up, and I don’t slit my wrists when it goes down. I have ridden the roller coaster too many times for that.”
As for Stone’s Jelly, the entrepreneur didn’t share even an ounce of detail regarding the young app’s usage statistics. According to App Annie, Jelly has not seen strong results  among top apps in the U.S. since its launch day highs. Regarding Jelly’s future business model, Stone made clear that this problem isn’t top of mind, yet.“We have all kinds of ideas for a business model whenever there’s expressed intent. But we have to prove that this is a service that can be valuable to a whole bunch of people.” people.”

(From the "Venturebeat" blog post. Thanks to Harrison Weber.)