ツイッターが方針撤回、フェースブックやTVネットワークと足並み揃える

ツイッターは結局、フェースブックとうまくやっていくことに決めたようだ。
というのは、TVについての投稿の表示に関してである。ツイッターは2か月前に示した方向性を引っ込めた。同社はデザイン変更によりTVネットワークがフェースブックなど競合のソーシャル・ネットワークからの投稿をTV画面に表示するのを難しくした。これが引っ込められた経緯は、TVプログラム制作者からの苦情だった。彼らは同サーヴィスに対し、仕事がやりにくいと訴え、これはTVのエコシステムとの関係を良好にしたいツイッターには耳の痛い話だった。
3月に、TVネットワークなどクライアントに向け、ソーシャル・ネットワークからの投稿を自社ウェブサイト、TV番組、そしてスポーツの球場など「公共の場」に掲載する仕掛けを提供する企業「マス・レレヴァンス」などに対しツイッターは、同社のデータを引き続き充実して活用したいなら独占的契約を結ぶよう要請しはじめた。
ツイッターの幹部はデータ企業やTVネットワーク各社に対し、このデザイン変更は「ソーシャルTVへの投資を保護するため」と伝えた。だがTVプログラム制作者はこれに難色を示した。というのも彼らはネットワーク各社との関係があり、この変更に対応するにはより多くの時間とお金を費やす必要が生じると訴えた。複数の関係者から聞いた話では、ツイッターは今朝、TVプログラム制作者やメジャーリーグ・ベースボールに対し連絡をとり、このポリシーを撤回すると伝えた。TVネットワーク各社にもそれは伝わりはじめている。(続きを読む)

Twitter has decided to get along with Facebook, after all.

At least when it comes to displaying posts on TV.

Twitter has backed off a move it made a couple of months ago, designed to make it harder for TV networks to use content from Facebook and other rival social networkson their screens.

The reversal comes after Twitter executives heard from annoyed TV programmers,who told the service that it was making their jobs harder —not the message Twitter wantsto hear as it tries to cement its relationship with the TV ecosystem.

In March,Twitter began telling companies like Mass Relevance, which help TV networks and other clients sort and display social network posts on websites, TVshows and “public settings” like sportsstadiums,that they would have to work exclusively with Twitter if they wanted the best access to Twitter’s data.

Twitter executives told the data companies,and the TV networks they worked with,that it was making the move to “protect their investment in social TV.” But that argument didn’t impress TV programmers, who complained that the move was going to require them to spend more time and money to get posts on their air,since they would have to work with multiple providers.

But that was then. Sources sayTwitter reached out to programmersand sports leagues like Major League Baseball this morning,and told them that they have reversed their policy. Word is beginning to get out to the service providers now.

(From the Re/code blog post. Thanks to Peter Kafka.)