ヤフーのニューズ・ダイジェスト・アプリは近日中にローカルおよびパーソナライズ版を追加

ヤフーのニューズ・サマリー・アプリである「ニューズ・ダイジェスト」は、近日中にローカルおよびパーソナライズされた記事を提供する。これは今週世界各地への展開とアンドロイド版の開設が済んだことに引き続くものだ。
ニューズ・ダイジェストは、4つの「エディション」であるU.S.とU.K.とカナダ、インターナショナルにおいて毎日2回のダイジェストを提供する。ヤフーのシニア・エンジニアであり買収によりヤフーに加入した、アライク創業者であるマリア・ザングは、アプリはローカル・ニューズの展開を予定しているとヴェンチャービートの取材に対し述べた。

われわれは、グローバル版を開設しました。このプロダクトをすべての人に提供することをめざしていますが、まずは毎日の習慣になる、ユーザの需要にピッタリ合うものをお届けするのがわれわれのヴィジョンであり第一優先です。それはパーソナライズとローカルの提供となります。

ザングによるとニューズ・ダイジェスト・アプリをダウンロードした人のうち実に40パーセントもが「毎日つかうユーザになった」という。ザングによるとユーザは一回あたり平均2分半の使用時間だという。
ニューズ・ダイジェストは、ニック・ダロイシオとの共同制作で、このアプリはヤフーが買収して話題となった「サムリ」を引き継ぐものでもある。
ヤフーのエンジニアがこのアプリを開発した当初、首席経営執行役員マリッサ・メイヤーは確信を持てなかったとインタヴューで明かしている。

ニューズ・ダイジェスト・アプリはできれば開設したくありませんでした。われわれの中心となるプロダクトではなかったからです。アプリを出してみたら、それはたいしたヒットになりました。

メイヤーは喜んでいるように見えるが、ヤフーはニューズ・ダイジェストのユーザベースを公表しようとしない。アプリ調査サイトであるアップアニーによると、ヤフーのニューズ・ダイジェストは開設直後に合衆国で上位5位に入っただけである。今日時点でのアップのランクはかなりそれを下回る。記事を執筆している時点では898位だ。だが、念のため書くと、ニューズ・ダイジェストが合衆国内のニューズ・アプリでは1位となっている。(続きを読む)

Yahoo’s news summary app News Digest may soon offer local and personalized stories, following its global expansion and Android launch earlier this week.

To date, News Digest offers twice-daily news headlines in four “editions” –U.S., U.K., Canada, and International. Next up, according to senior Yahoo engineer and aqui-hired Alike founder Maria Zhang, the app could expand into local news. Zhang tells VentureBeat:

We launched a global version. We want to make this product available to everyone and anyone. That said, it is our vision and our focus to deliver this daily habit and satisfy user’s needs — including later on having a personalized version or local version.

According to Zhang, a whopping 40 percent of people who download the News Digest app “become daily users.” Across the board, Zhang says users stay in the app for an average time of two and a half minutes per session.

News Digest was built in collaboration with Nick D’Aloisio, and is in part the result of Yahoo’s high-profile Summly acquisition.

When engineers at Yahoo first built the app, chief executive Marissa Mayer revealed that she wasn’t convinced in a recent interview.

“The news digest app, I almost didn’t want to launch it, because it wasn’t in our core products. We brought this app out and it’s been a huge run away hit.”

While Mayer appears pleased, Yahoo refused to share the size of its current News Digest user-base. According to app tracking site App Annie,Yahoo’s News Digest only cracked the top fifty apps in the U.S. when it first launched. Today the app ranks significantly lower —at the time of writing, it sits at #898 in the U.S. overall. It’s noteworthy, however that News Digest ranks among the top news apps in the U.S.

(From the VentureBeat blog post. Thanks to Harrison Weber.)