ネストによるインセンティブ・プログラムでピーク時エネルギー55パーセント削減

昨年春、ネスト・ラブズは「ラッシュ・アワー・リワーズ」を開始し、サーモスタット保有者にエア・コンディショニングの節約に対し20ドルから60ドルのリベートを提供した。これはその後うまく機能している。
木曜日に、カリフォルニア州パロ・アルトを本拠とする同社は(今年グーグルにより買収された)このプログラムで2013年夏にピーク時の消費電力は55パーセント削減されたことを発表する。また同社のシーズナル・セーヴィングズは、サーモスタットが自動で節約することによりエア・コンディショニングの作動時間が5パーセント削減された。
「最初の1年で、ネストのサーヴィスは著しい省エネルギーが実現でき、顧客の我慢は必要ありませんでした」とネスト創業者兼首席経営執行役員トニー・ファデルは述べた。
ネストはこのイニシアティヴが実現した節電量を公表しなかった。これとは別に、ネストはプログラム提携企業を発表、これにはNパワー、コロンビア・ガス、コムエドCPSエナジー、ダイレクト・エナジーが挙げられる。(続きを読む)

Last spring,Nest Labs rolled out “Rush Hour Rewards,” offering owners of its smart thermostat rebates of $20 to $60 for cutting back their air conditioning use. And it turns out it worked.

On Thursday,the Palo Alto,Calif., company,which Google acquired earlier this year,will announce that during the summer of 2013the program cut energy use by 55 percent on average during peak times.A related initiative that allows the thermostat to make adjustments on its own, known as Seasonal Savings, reduced overall air conditioning running time by nearly five percent.

“In just one year,Nest energy services have achieved significant savings —and we’ve managed to do this without compromising customer comfort,” said TonyFadell,the company’s founder and chief executive,in a statement.

Nest didn’t disclose the total amount of energythe initiatives saved.

Separately, the company unveiled new energycompanies partnering with Nest on the programs,including Npower,Columbia Gas,ComEd,CPS Energy and Direct Energy.

(From the Re/code blog post. Thanks to James Temple.)