サムスンはヒースロー空港のターミナル5を広告塔に

鳴り物入りで広報を行うためサムスン電子は、ロンドンのヒースロー空港のターミナル5の名称を新製品ギャラクシーS5の宣伝を目的にリブランドすると発表した。
月曜日から、世界で一番乗降客の多い空港のひとつであるヒースローでは、1ダースものデジタル広告大型スクリーンが先月発売された携帯電話を表示するとともに、ターミナル5は、ターミナル・サムスン・ギャラクシーS5と謳われる。
サムスンによると、この2週間のキャンペーンはヒースロー空港がターミナル5という最新かつ最大のターミナルを全面使用許可した初めての事例だという。空港によると現在入手可能な最新データの2012年では、3千万人がターミナル5から乗降したという。
スポークスウーマンは同社がこのキャンペーンに費やす金額の公表には応じなかった。スマートフォン・メーカーとしてはサムスンマーケティングに注ぎ込む費用がもっとも大きい。
といっても乗客へ登場の最終案内がギャラクシーの名前入りで告知されるわけではない。登場券には乗客はターミナル5へと記載され、入口には横断幕が迎え入れるわけでもない。
「厳密にはターミナルの名称変更ではありません」と空港のスポークスウーマン(氏名の言及には応じなかった)は述べた。
この広報活動はヒースローとの協議に基づくものではないと彼女は述べた。一般的に広告スペースでは自由に広報活動が行われているという。
「乗客が了承するかぎりはわれわれも了承します」と彼女は言う。
サムスンによると携帯電話の販売は好調で1100万台を売ったという。(続きを読む)

With all the fanfare of a great PR stunt, Samsung Electronics sa 005930.SE +1.28% id it would rebrand Terminal 5 at London Heathrow Airport to promote its new Galaxy S5 phone.

Starting Monday at one of the busiest airports in the world, dozens of digital advertising screens inside the terminal will show images of the phone that went on sale last month as well as the branding, “Terminal Samsung Galaxy S5.”

Samsung said the two-week campaign would be the first time Heathrow has permitted a brand takeover of Terminal 5, the airport’s newest and largest terminal. According to the airport, nearly 30 million passengers passed through Terminal 5 in 2012, the latest date available.

A spokeswoman declined to say how much money the company is spending on the campaign. Among smartphone makers, Samsung is one of the heaviest spenders on marketing.

But don’t expect to hear announcements alerting passengers to hurry through the Galaxy for final boarding call. Tickets will still direct passengers to gates in Terminal 5, and there won’t be a grand banner draped over the entrance.

“We’re not renaming the terminal exactly,” said a Heathrow spokeswoman, who declined to be named.

The move wasn’t coordinated with Heathrow, she said. Generally, advertisers can do what they want with their advertising space, she said.

“As long as it’s OK with our passengers we’re OK with it,” she said.

Samsung said sales of the phone were doing brisk business, with more than 11 million units sold.

(From the Digits blog post. Thanks to Lisa Fleisher.)