人気メッセージング・アプリのキックはスパムの締め出しを図る

モバイル・メッセージングに火がついている。
だがそこにはあまりに多くの選択肢があり、スパムが山ほどやってくる可能性もある。
そこで、スマートフォンでテキストおよびメディア送信ができるアプリとして急速に成長しているキックは、受信ボックスが不要なメッセージで溢れかえることのないよう手を打ってきた。
火曜日に行われたアップデートにより、キック上で知らない相手から来たメッセージをブロック、無視、削除ができるようになった。また、仮にあなたがキック上で誰も知らないのなら、受信ボックスに一切メッセージは届かない。
ここでの解決法は、かつてフェースブックやスナップチャットが採用したものに似ている。知っている人とチャットするのは簡単にできるが、知らない人と話し始めるのは少しの手間を要するというものだ。
それはかなり必要なことだ。わたしはキックを楽しんでいるが、このサーヴィスではスパム・ボットが見られ、定期的にメッセージを送ってくるのだ(たいていがテキストでセックス・チャットをしようという内容だが、奇妙だ)。多くの人が指摘しているが、この手のサーヴィスの人気はスパムの量でわかるという、ある種裏腹なことになっている。スナップチャットに聞けばわかる。
また同時に、キックは新機能の追加に慎重になる必要がある。結局、キックがもたらす価値の提案とは、リアル・ライフでは知ることのない多くの相手との関わりにあり、そこが若い人たちがサーヴィスに惹き付けられるところだ。
そうなると微調整がカギとなる。通信の防壁をスパムに強いものに固め、なおかつ新たな出会いを呼び込むだけの風通しを確保することで、1億2千万人のユーザがいるサーヴィスは成長できるようになる。(続きを読む)

Mobile messaging apps are blowing up.

And for the many,manychoices out there,there’s a boatload of text spam coming with it.

That’s why Kik, the fast-growing text and media messenger app for smartphones,is trying to create more ways to keep you from getting an inbox full of crummy texts.

In an update launched on Tuesday, you’ll be able to block,ignore or delete messages from people you don’t know on Kik. And if you don’t already know someone on Kik or off, you don’t have to view the incoming message at all.

The solution,then,is something akin to what Facebook and Snapchat have implemented in the past. It’s easy to chat with people you know, but requires a little more effort to start talking to people you don’t.

It’s much needed. I use and enjoy Kik, but I regularly get messages from spammy bots on the service. (They’re usually offering some sort of weird sex chat via text message.It’s odd.) Though asmany have professed, the hallmark of any popular service is the growth of spam — a backhanded humblebrag of sorts. Just ask Snapchat.

At the same time,Kik has to add the new features carefully.After all,part of Kik’s value proposition is that it lets you interact with many new people you aren’t connected to in your real life, and that’sa big draw for young people who use the service.

The implementation,then,is key. Make sure the communication barriers are strong enough to keep out spam,yet porous enough to allow for new connectionsand,thus,further growth and interaction acrossthe 120million-user service.

(From the Re/code blog post. Thanks to Mike Isaac.)