フリップカートがDSTグローバル並びに再度参加の投資家から2億1千万ドルを調達

フリップカートは、インド最大のイーコマース企業だが、DSTグローバルを主幹事とする資金調達ラウンドで2億1千万ドルを調達すると今日発表した。タイガー・グローバル、ナスパーズ、イコニク・キャピタルも再度の参加となる。この発表に先立ち、先週同社がオンライン・ファッション小売りのミントラを買収すると報道され、契約額は3億ドルといわれる。
今回の調達により同社は累計7億5千万ドルを調達したことになる。同社には18百万人の登録ユーザと、350万人の訪問者がいる。だが同社は競合する他社との苛烈な競争にさらされ、アマゾンやスナップディールなどがインドで拡大を続けるイーコマース・マーケットの先を争う。同マーケットは5年後に7倍の220億ドルに達すると見られている。
スナップディールは先週、フリップカートとミントラの契約の直前に1億ドルの資金調達を発表した。これにより累計4億ドル以上を同社は調達したことになる。フリップカートは先日ファッション・ディスカヴァリ・サイトのドゥーズトンを買収した。(続きを読む)

Flipkart, India’s largest e-commerce company, announced today that it has raised $210 million in a new funding round led by DST Global, with returning investors Tiger Global, Naspers, and Iconiq Capital also participating. The announcement comes on the heels of last week’s news that Flipkart will acquire online fashion retailer Myntra in a deal reportedly worth $300 million.

The new funding brings Flipkart’s total raised so far to $750 million. The company currently has 18 million registered users and 3.5 million daily visitors, but it faces stiff competition from other companies, including Amazon and Snapdeal, as they strive to pull ahead in India’s ecommerce market, which is expected to grow seven times to $22 billion in the next five years.

Snapdeal announced last week, just before the Flipkart-Myntra deal was confirmed, that it has secured another $100 million in funding, bringing its total raised so far to more than $400 million. Snapdeal recently acquired fashion discovery site Doozton.

(From the TechCrunch blog post. Thanks to Catherine Shu.)