ツイッターがオムニコムとの2億3千万ドルの契約に着地

ツイッター傘下のモーパブは、オムニコムのプログラマティック広告購入プロダクトとの統合で、2年間で2億3千万ドルとなる契約を結んだ。 この契約は、「アドエージ」によると、「ツイッターによるモバイル広告部門の『緒戦』を飾る」ことになるという。
オムニコムとの契約は、ツイッターがモバイル分野に賭けた3億5千万ドルのモーパブ買収が大金の無駄遣いではないことを 証すものとなる可能性がある。この契約によりツイッターが自前で持つ ユーザの規模を大きく拡げることが見込まれる。投資家はツイッターが自前でのユーザベース拡大の壁に当たっているとやきもきしており、これは大きなことだ。
購入時点では、ツイッターの計画では「モーパブのテクノロジの活用により、ツイッターの広告プラットフォーム上でリアルタイムで広告費への入札が可能となり、広告主は広告購入の自動化およびスケール拡大が可能になる」という。
これはツイッターにとって今日2つ目の良いニューズだ。イーマーケターによる調査では、ツイッターのアジアでの成長は目覚ましいという。 ツイッターの今日の株価は市場全体の上昇を上回って推移しているが、 その差は大きくはない。 投資家はこの2つのニューズにはさほど反応せず、この程度の成長や契約はすでにソーシャル企業である同社の株価に織り込み済みのようである。 (続きを読む)

Twitter’s MoPub will integrate with Omnicom’s programmatic ad purchasing product in a two-year deal valued at $230 million. According to AdAge, the agreement includes a “‘first look’ at mobile-ad units created by Twitter.”

The Omnicom deal could indicate that Twitter’s purchase of MoPub, a $350 million bet into the mobile space, wasn’t a misplaced wager. The deal expanded Twitter’s reach away from its own user base. That matters as investors appear to be skittish regarding Twitter’s ability to grow its own audience.

At the time of purchase, Twitter indicated that it planned to use MoPub’s technology to build real-time bidding into the Twitter ads platform so our advertisers can more easily automate and scale their buys.”

The deal is the second piece of good news announced today. A report from eMarketer indicated that the company’s growth in Asia could impress.

Twitter’s shares are trading higher today, besting the larger market rally, but only slightly. Investors don’t appear to overly impressed by the twin positive entries, implying that this sort of growth and deal flow may be already priced into the share price of the social company.

(From the TechCrunch blog post. Thanks to Alex Wilhelm.)