トゥイリオがあなたのクロムブックをビジネス通信センターに変える

クロムブックはここにきてエンタープライズ色を帯びてきた。トゥイリオがサンフランシスコで本日開催したカスタマー・エクスペリエンス・ ロードショウ・イヴェントで、グーグルとトゥイリオの提携が発表された。 
この契約(トゥイリオCXフォー・クロム と呼ばれる) の一部として、トゥイリオのソフトウェア、クラウド・ベースの通信プロダクト、音声通話がグーグルのビジネス向けクロムブックに統合され、 プラントロニクスのヘッドセットに接続されるようになる。 トゥイリオCXフォー・クロムの最初のパートナーとなるのはライヴウプスである。同社は ライヴウプス・エンゲージ、ライヴウプス・ヴォイス・アドヴァンテージ・フォー・セールスフォースといったソリューションを通じて今後提供していく予定である。
トゥイリオのクラウド・ベース通信(これはインターネット電話みたいなものを想像するとよい)、ライヴウプス・カスタマー通信ソフトウェア、プラントロニクス小型ヘッドセット、軽量クロムブックがひとつになることで、エンタープライズはセールスおよびコンタクト・サーヴィスの柔軟なツールを開設でき、コストも低く抑えられるという考え方だ。
「ビジネス向けクロムブックは、管理者とエンド・ユーザの双方にとってシンプルでパワフルな利用形態をお届けできるよう設計されています」とグーグルのビジネス向けクロムブック営業グローバル統括者であるマイク・ドーストは公式の声明で述べている。「トゥイリオとライヴウプスとの提携により、クラウド型コール・センターの開設が安全かつ手軽にできるソリューションをお届けできるようになります。これによりビジネスや代理店は本業に集中することができ、ハードウェアの煩雑さやソフトウェアの設定に苦戦することも不要となります。ひいては管理者、代理店、エンド・カスタマーの利用形態が総じて一層便利なものとなるでしょう」
トゥイリオCXフォー・クロムには7500分の音声通話が標準でつくほか、トゥイリオのクライアント・ソフトウェアにはウェブRTCという、ブラウザを総合通信ソリューションに変える機能が装備される。(続きを読む

Chromebooks just got a little more enterprisey, with a new Google and Twilio partnership the companies have just announced at the Twilio’s San Francisco Customer Experience Roadshow Event today.

As part of the deal (called Twilio CX for Chrome), Twilio’s software, cloud-based communications products, and voice minutes will be integrated into Google Chromebooks for Business and combined with a Plantronics headset. Twilio CX for Chrome’s first partner is LiveOps, which will offer it through its LiveOps Engage and LiveOps Voice Advantage for Salesforce solutions.

With Twilio’s cloud-based communications (think of it as a telephone through the Internet), LiveOps’ customer communications software, the small Plantronics headset, and the lightweight Chromebook, the idea is to create a flexible tool for enterprises to conduct sales and customer service, while cutting down on costs.

Chromebook for Business was designed to provide simple, powerful experiences for administrators and end users,” said Google global head of Chrome for Business sales Mike Daoust in an official statement.

“We’re excited to work with Twilio and LiveOps to provide a secure and manageable call center solution in the cloud, helping businesses and agents focus on what they do best, versus battling complex hardware and software configurations. This ultimately improves the experiences for administrators, agents and the end customer.

Twilio CX for Chrome comes with 7,500 Twilio voice minutes, and the Twilio client has WebRTC capabilities which turn the browser into complete communications solutions.

(From the VentureBeat blog post. Thanks to Kia Kokalitcheva.)