グーグル・アンドロイドSDKの第一印象

In my opinion, the most important business question, as we go now from beta 0.9 to next releases, is related to mobile advertising/targeting. Mobile as a gadget continues to fascinate marketeers as it has some has unique characteristics, like location. All these factors have the promise of better contextual and behavioural targeting and in the end, in terms of numbers, higher clickthrough rates than online targeting. So there is promising playing ground for applications built on all the possibilities which Android provides. A large chunk of mobile advertising’s promise is tied to the hope that somebody creates a working system that grants satisfactory access to this data for interested parties.

わたしの意見では、ベータ0.9からつぎのリリースに移るときにみられるいちばん大事なビジネス問題は、モバイル広告/ターゲティングの関連だろう。ガジェットとしてのモバイルはこれからも市場づくり担当者たちにしてみれば、位置情報など独自の特徴が関心を惹きつけられるだろう。こういった要因が長くみれば関連行動ターゲティングの向上を裏付ける。つまり数字でいえばオンライン・ターゲティング以上のクリック率を得られる。大半のモバイル広告の裏付けは、それで利益を得られる組織のために、該当データに満足なアクセスを与えるような作業用システムをつくってくれるだろうという望みにかかっている。