グーグルに挑戦する(勝つ)方法

グーグルは広告産業の革命を起こしたが、それは平和をもたらすことになった。不完全ではあるが、たしかにあるものだ。それによって消費者の嗜好は広告の価値をはかる大事な尺度となったが、その結果起きたのは、前には考えられなかったほど効き目のある広告だった。それは広告主、発行者、そして一般の人にとっても、しあわせなことだった。そこへ「アド・ブロッカー・プラス」がやってきて、経済的価値をさらに生む平和をもたらしつつある。それは、さらにオープンで広く行き渡る平和であり、さらに目立って広告の効き目を高めることにもなるのだ。(つづきを読む)

Google revolutionized the ad industry by waging peace. Imperfectly, certainly. Yet, when consumer preferences were factored into the value of ads, the result was disruptively more relevant ads. Advertisers, publishers ― and, finally, people ― were all better off. Now, Ad Blocker Plus is on the verge of waging an economically more valuable kind of peace: a more open, broader peace, which can boost relevance more significantly.

From the "Umair Haque Edge Economy" blog post. Thanks to Umair Haque.