いつまでも過去に賭けている新聞は将来、困ったことになるかもしれない

だがカギとなる点は、新聞は印刷のほうに賭けていて、ウェブには賭けていないことだ。このビジネス・モデルはウェブの売り上げを目立って向上させるのでもなく、新聞は可能なかぎり過去にしがみついていようとしている。このような立場は、もし同じ市場にいる誰かがオンラインの売り上げをうまく軌道に乗せてしまったとしたら、非常に危ないことになるだろう。というのは、新聞はそんなにすぐに方向転換はできないからだ。(つづきを読む)

But the key point is that the paper is betting on print -- not the web. The business model isn't driving significant new web revenue, it's trying to cling to the past as long as possible. That's a really dangerous position to be in if someone else in your market figures out how to make the online revenue side of things work out -- because it really isn't that easy to turn on a dime.

From the "Techdirt" blog post. Thanks to Mike Masnick.