コンテントは広告にもなる: ツイッターがブロードウェイに

コンテントは広告にもなることについては、これまでにもここでずいぶん書いてきた。それでもなお、ここに寄せられてくる反論には、わたしたちがマーケティングやプロダクト戦略を過小評価することがねらいであるように思い込んでいるものが多い。だがそんなことはまったくない。良質なコンテントはなにかの広告になっているということ、そしてそれをわざわざ区別する必要もないということをわたしたちは言っているのだ。とてもよい例がNYタイムズの記事にある。ブロードウェイ劇「ネクスト・トゥ・ノーマル」が宣伝のためにツイッターをうまく活用したという話である。この劇をすごいものに見せかけようと話をこしらえるのではなく、かといって値引きを謳うのでもなく、かれらがおこなったのは、劇作家にツイッターむけに劇を仕立て直しさせたことだ。そして、ツイッターむけに仕立てられたこの劇を上演した。これは多数のフォローイングを集めたが、実を言うとかれらはハード販売をあえて行なわないことを選んだのだ。
だがこれはうまくいっているようだ。(つづきを読む)

We've talked a lot about how content is advertising, and we still get pushback from people who seem to think that we mean underhanded marketing or "product placement" is what we're talking about. But that's not it at all. We're talking about how good content is almost always advertising for something, and it need not be explicit at all. A great example of this is this NY Times article looking at how the Broadway play Next to Normal successfully used Twitter to promote itself. Rather than just setting up a feed to hype up the play, or to announce discounts, they actually had the playwright adapt the play for Twitter. And, from there, they ran the adapted version on Twitter, which built up a huge following, while specifically choosing not to go with a hard sell.
But it appears to have worked.

(From the "Techdirt" blog post. Thanks to Mike Masnick.)