無料ストレージ・アップの「エヴァーノート」が有料ユーザの獲得を模索

最初の4か月で75パーセントのカスタマーはやってこなくなる。これは恐れるべきことではない。というのは、エヴァーノートの50万人のアクティヴ・ユーザから生み出される売り上げは、カスタマー数のそれよりも急速に伸びているからだ。どのように? カスタマーは自分が基本のストレージ容量以上を必要としていることを発見したり、追加機能をいくつか求めていることに気づく。たとえば、PDF文書をスキャンして特定の単語を探し当てるといった機能だ。エヴァーノートは月額5ドル、あるいは年額45ドルを課金して、これらの特典を提供している。(つづきを読む)

About 75 percent of the customers walk away within the first four months. That’s not worrisome, because the revenue from Evernote’s 500,000 active users is growing faster than the growth in the customer base. How? Customers discover that they need more than the basic storage space or want some extra features, like the ability to scan PDF documents for a particular word. Evernote charges them $5 a month or $45 a year for these and other benefits.

(From the "NYTimes.com" story. Thanks to Damon Darlin.)