ツイッターとフェースブックの最大の違い

たとえばどんな出来事があるか。そうだな、わたしはマリアム・スコーブルの友達である。彼女はわたしの妻だ。わたしは彼女にかんするアイテムを全部見る。それは全然いい。だがそれだけじゃない。彼女の友達が彼女のアイテムにコメントすると、それが全部わたしのところに表示されるのだ。彼女の友達が政治についてどう意見するか、といったことはともかく読みたいという気にはあまりならない。だがそれを避けることはなかなかかんたんじゃないのだ。
ツイッターの場合、コメントを表示しない。だからあなたがたとえばフレンドフィードだとかフェースブックで友達と懇談しているときのように、すんなりとはいかない。しかしこれには「すごく大きな」優位がある。すなわち、わたしがインヴァイト(招待)した相手のアイテムしか自分のホーム画面に表示されないということだ。(つづきを読む

Here’s how that happens. Let’s say I’m a friend of Maryam Scoble, my wife. I see all her items. That is cool. But it also displays me any of HER FRIENDS who comment on her items. I might not care to read her friends’ opinions on politics or whatever. But I can’t easily get rid of them.

Twitter, on the other hand, doesn’t have comments. So you can’t easily have a back and forth conversation about something like you can over on FriendFeed or Facebook. But it has a HUGE advantage: I only see items from people I invited to get on my home screen.

(From the "Scobleizer" blog post. Thanks to Robert Scoble.)