クリエーティヴなプロダクトはデータの山から生み出される

...これらのものが楽しみなところである。ほかのクリエーティヴなプロダクトはリアルタイムの、あるいはリアルタイム以外のデータの山から生み出されることだろう。
フィルタリング、解析、検索、アグリゲーション、キュレーション、エンターテインメント、おススメ情報、データ発掘といった世界には取り組むべき仕事がたっぷりとある。そしてその最上の部分とは、わたしたちがこれまでに考えたこともなかったようなところにある。(つづきを読む)

Now comes the fun part. What other creative products will be born from this mountain of realtime and non-realtime data.

There are plenty of things to do in the world of filtering, analytics, search, aggregation, curation, entertainment, recommendations, and discovery. And the best part is the stuff we haven’t even considered yet.

(From the "bijansabet.com" blog post. Thanks to Bijan Sabet.)