人に会うビジネス

わたしはヴェンチャー・キャピタリストである。わたしは最善を尽くして、最善の人が最善のアイディアを追求するのに投資する。
結果として、わたしは人に会うビジネスに携わっている。可能なかぎり多くのすぐれた人に会おうと努めているし、可能なかぎり頻繁に会おうと努めている。それはオンライン、このブログでもいいし、わたしのオフィスでもしいし、あなたのオフィスでもいいし、3000マイル離れていても、近くの公園でもいい。場所はそれほど大事ではない。
わたしは自分のポートフォリオに入っている会社でも入っていない会社でも、アントレプレナーには人に会うビジネスに携わることを推奨している。
よく驚かされるのは、ある創業者に会ってみると彼は自分の取締役会にVCが名を連ねるのが好きでないと言い、投資者がどんな人か前もって知るために時間を割くつもりはない、と言っていたことだ。
資金調達には、どんなにうまく運んだとしても、そのために消耗させられたり、気が散ってしまいがちだ。だが時間を割いて、それがいい話であるか確かめることは決定的に大事である。あなたがVCか創業者ならば、それは本当のことだ。
あなたの懐刀となるマーケティングやエンジニアリング担当VP(ヴァイス・プレジデント)を見つけるのに数週間、数か月かかることもあるのを思い出してほしい。(つづきを読む)

I am a venture capitalist. I do my best to invest in the best people pursuing their best ideas.

As a result I’m in the people meeting business. I try to meet as many great people as possible and as often as possible. It could be online, on this blog, in my office, in your office, 3k miles away or in the park. The location doesn’t matter much.

I encourage entrepreneurs in our portfolio or outside our portfolio to also be in the people meeting business.

I am often surprised when I meet a founder that says he doesn’t like the VC on his board and he never took the time to get to know this investor beforehand.

Fund raising can be exhausting and a distraction even under the best conditions. But it’s critical to take the time and make sure it’s a good match. That’s true if you are a VC or a founder.

Consider that it could take weeks or months to find that killer vp marketing or engineering.

(From the "bijansabet.com" blog post. Thanks to Bijan Sabet.)