自分の仕事のCEOになろう

...わたしは毎日CEOたちと仕事をしている。だから自然と彼らに自分の仕事のCEOたれと激励する立場にある。メタ論になってしまうが、これは重要な出発点であり、わたしは前からいつもこのような考え方をしている。自ら認めるがわたしは完璧ではなく、ときには割って入り、そのときの問題解決に乗り出してしまうこともある。だがたいていの場合はCEOにCEOの仕事をさせている。といって、よくよく熟考してみると、CEOに社内の全員に対し自分の仕事のCEOをさせよと激励できたかといえば、そうでもなかったことに気づく。なかにはこれを自然にやっているCEOもいるし、そういうところは -- 驚くことでもないが -- たいていは大きな実績を達成している会社である。
いったん立ち止まって、このアイディアを考えてみよう。あなたがアントレプレナーの組織にいるとして、あなたは自分の仕事のCEOになれているだろうか? それは文化的に(また機能的に)受け容れられることだろうか? あなたのCEOがそうであるように、リスクをとって成功する(または失敗する)ことの報酬を得られているだろうか? もしそうでないなら、そうできたときあなたはもっと活躍できるだろうか?(つづきを読む)

I work with CEO’s every day. So I’m naturally wired to encourage them to be CEO of their own job. While this is pretty meta, it’s an important starting point as I already think this way all the time. I’m certainly not perfect and have moments where I just jump in and try to solve a specific problem, but most of the time I let the CEO’s be CEO. However, when I contemplate this, I realize I haven’t done a good job of encouraging the CEO’s to make everyone in their organization CEO of the job. Some CEO’s do this naturally and – not surprisingly – these are generally the highest achieving companies.

Pause and ponder the idea. Assuming you are in an entrepreneurial organization, are you being the CEO of your job? Is this culturally (and functionally) acceptable? Do you get rewarded for taking risks and succeeding (or failing) like your CEO does? If not, would you be more effective if you did?

(From the "Feld Thoughts" blog post. Thanks to Brad Feld.)