ヴェライゾンがモバイル優待カードプログラムに小額出資

ヴェライゾン・コミュニケーションズが「カードスター」社というスタートアップに40万ドル出資、と聞いてもあまり印象に残らないかもしれないが、これはワイヤレスのキャリアがイーコマースがますますモバイルへ移っていることを認識している兆候であり、またそのようなトランザクションを利用可能にすることでオペレータが売り上げを得るための方法は様々であることの兆候でもある。
カードスターは、携帯電話アプリケーションの制作者であり、このアプリケーションではメンバーシップ・カードや優待プログラムをひとつに統一することができる。つまり、フリークエント・フライヤー・マイルから、地元の商店の「一個買えば一個おまけ」まで、まとめることができる。
「(おサイフ・ケータイ)モバイル・ウォレットというアイディアはキャリアがずっと注目してきたことで、とくにモバイル決済は筆頭です」というのはアンディ・ミラー、彼はカードスターの首席経営執行役員である。
「しかし、モバイル決済はまだです。ではその他におサイフに入っているものといえば? いろいろなところのカード、それから溜まりやすいのは優待カードでしょう」
モバイル決済テクノロジの動きが鈍かったのは、ケータイから決済を処理するためのテクノロジに、これだという決め手を見いだした販売者があまりいなかったからだ。ヴェライゾンはAT&TTモバイル・USAと協力して、あるモバイル決済サーヴィスを検証中であると報道された。これを使うとコンシューマはレジでもタクシーでもスマートフォンで支払いができる。その一方で、ヴェライゾンによる出資(ヴェンチャー・キャピタル部門であるヴェライゾン・ヴェンチャーズを通じてのものだ)は、大手オペレータがモバイル・コマースの方法に強い関心をもっていることを示唆している。
カードスターはメンバーシップ・カードや優待カードを整理するアップを制作する数多くの企業のひとつにすぎない。だがこの企業が差別化を図っているのは、販売者むけのポータルなどの機能をもつバックエンドのシステムを提供していることである。販売者は、たとえ小規模であっても、自社プロモーションを開始したり、ディスカウントや優待プログラムを実施するのにカードスターを利用できる。カードスターはそのユーザにアプリケーションを通じてその速報を流す。(つづきを読む)

A $400,000 investment by Verizon Communications Inc. in start-up CardStar Inc. may not sound like much, but it’s a hint that wireless carriers are realizing that commerce is going increasingly mobile, and that there are various ways for operators to get in on the revenue earned by enabling such transactions.
CardStar is the creator of a mobile-phone application that enables users to consolidate all of their membership cards and loyalty programs - be they frequent flier miles or buy-one-get-one free offers from a local merchant – in one place.

“The carriers have long been looking at the mobile wallet idea, especially mobile payments,” said Andy Miller, CardStar’s chief executive. “But mobile payment is not here yet. So, what else is in someone’s wallet? A lot of different cards, and the common thread is loyalty cards.”

Mobile-payment technology has moved slowly because not enough merchants have proper point-of-sale technology to process payments from phones. Verizon is reportedly teaming up with AT&T and T-Mobile USA to test a mobile-payment service that would allow consumers to pay with their smartphones at cash registers or taxis. In the meantime, Verizon’s investment - made through its venture capital arm Verizon Ventures - suggests that major operators are keenly interested in other methods of mobile commerce too.

CardStar is just one of many companies with an app to organize membership and loyalty cards. But the company differentiates by also offering a back-end system that functions like a portal for merchants. Merchants, no matter small, can launch their own promotions, discounts and loyalty programs with CardStar, alerting users to the deals via the application.
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(From the "Venture Capital Dispatch" blog post. Thanks to Timothy Hay.)