ツイッター創業者たちが新しいパブリッシング「ミディアム」をお披露目

Twitter Founders Unveil New Publishing 'Medium' - Digits - WSJ (August 15, 2012, 2:15 PM)
ツイッターをつくった男たちが、新しい出版ツールを始動させた。その売りは、加速度的に散らかっていくインターネットにコンテントを作成し編集できる手段を、というものだ。
エヴァン・ウィリアムズとビズ・ストーンはオーヴィアス社からツイッターをスピン・アウトさせ、それについでこのマイクロ・ブログ運営会社の経営から降りた。そして自分たちの主な仕事をオーヴィアスのほうへ戻した。もともと、同社はインキュベータという発想で、「会社やプロダクトというよりも哲学に近い」と彼らはいう。
さて、オーヴィアスはミディアムを生み出した。ウィリアムズ氏が同社のウェブサイトに書いたところでは、「イチから作った」出版プラットフォームで、ねらいはオンラインのオーディエンスをいろいろなメディアと接続できるようにすることだという。ツイッターが140字という短文により大量の投稿を生成するのに対し、ミディアムは人々がより長いモノ(あと写真も)を投稿できるよう、より広い創作に適して設計されているようだ。
「あらゆるサーヴィスが、情報共有の障壁を下げることに成功していますが、それでも製作された内容の品質を上げることにはまだ進歩できるところがあります」とウィリアムズ氏はミディアムについて語る。
ミディアムはまた、投稿を組織化する方法を改善しようと提案している。たとえば「コレクション」という、べつべつのものをテーマごとに分類する方法がある。コレクションは、公開でも非公開でも、あるいは参加可能にもできる。なかでも高いレートを得た投稿はページの最上位にくる。
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The guys behind Twitter have launched a new publishing tool, touted as a means to help create and sift through content on an increasingly cluttered Internet.
Evan Williams and Biz Stone, who spun Twitter out of Obvious Corp. and subsequently stepped back from the closely-held micro-blogging firm, have since returned their attentions to Obvious–a sort of idea incubator that’s “more of a philosophy than a company or product,” they note.
Now, Obvious has spawned Medium, which Mr. Williams writes on a company website is a publishing platform built “from scratch” in order to better connect online audiences to various media. Where Twitter generates an enormous quantity of 140-character posts, Medium seems designed to prompt people to post longer items–as well as photos–with an emphasis on spurring creativity.
“Lots of services have successfully lowered the bar for sharing information, but there’s been less progress toward raising the quality of what’s produced,” Mr. Williams says of Medium.
Medium also proposes to offer a better way to organize posts, by gathering them into “collections” that are separated according to theme. Collections can either be closed off to the public or open to contributions, with the highest rated posts most prominent at the top.

(From the Digits blog post. Thanks to jjletzing.)