イーベイは、テクノロジ17年の古参として、ロゴを一新してお披露目


EBay, Tech Old-timer at 17, Unveils Revamped Logo - Digits - WSJ (September 13, 2012, 1:13 PM)
17年前にオンライン・オークション運営者として発足したイーベイは、最近多数の副業に努力している。新品の安値販売、イーコマース・サーヴィス・プロヴァイダ、オンライン決済。木曜日、同社は新しいロゴをお披露目した。時代に見合ったアイデンティティ反映のためであるという。
同社の元祖ロゴは、シリコン・ヴァレイでもっとも有名なロゴのひとつだが、不規則な字間をもつ、字高を低くしたり大文字にしたり、重なり合う混ざった文字だった。入れ替わるロゴは、より丸みを帯びた、整列され規則的な字間の文字が特徴である。
イーベイのグローバル・マーケットプレイセズ部門プレジデントのデヴィン・ウェニグは、同社のウェブサイトに「グローバル・オンライン・マーケットプレイスとして、すっきりとし、より時代に見合った、いつも使い勝手のよい場所を提供し、イノヴェーションでもって売買をより簡単に、より楽しくする」ことの反映であると述べる。
ウェニグ氏はさらに、ロゴはイーベイの企業カラーである赤、青、黄、緑を保持していると述べ、約20年も経ってからの変更は「軽い気持ちでの決断ではない」と語る。
彼は言う。「その時期がやってきました」
この時期とは、イーベイの時価総額が急速に伸びている期間でもある。同社は同時期からの他社が若い競合に追い抜かれまいと苦戦するなかで、不利な状況をよく乗り切っている。イーベイの株価は1年前とくらべ50パーセント以上も上昇したが、これはペイパル決済ビジネスの順調な成長に加え、本業であるマーケットプレイスの事業が難所を抜け好調に転じたとウォールストリートに判断されたためである。
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EBay, started 17 years ago as an online auctioneer, is trying to be a lot of other things these days–retailer of new goods at fixed prices, e-commerce services provider, online payments juggernaut. On Thursday, the company unveiled a new logo it says better reflects its contemporary identity.
The company’s original logo, one of the best known in Silicon Valley, was an unevenly-spaced jumble of both lower-case and capped letters, each overlapping one another. Its replacement features more rounded, linear and evenly-spaced letters.

It reflects “a global online marketplace that offers a cleaner, more contemporary and consistent experience, with innovation that makes buying and selling easier and more enjoyable,” eBay Global Marketplaces President Devin Wenig wrote on a company website.

Mr. Wenig noted that the logo retains eBay’s color palette of red, blue, yellow and green, and said the move to change it after nearly two decades “was not a decision made lightly.”

He added: “The time felt right.”

The time is also a period of surging market value for eBay, which has managed an unlikely second act while many of its peers have struggled to keep pace with younger rivals. Shares of eBay have gained more than 50% in value in the year to date, as the company has seen continued impressive growth in its PayPal payments business, and convinced Wall Street that its core Marketplaces business has turned a corner and is primed for better days.

(From the Digits blog post. Thanks to John Letzing.)