イーベイがモバイル、ローカル、パーソナライゼーション、そしてペイパルとの円滑な統合で反撃をうつ

EBay Battles Back With Mobile, Local, Personalization, And A More Streamlined PayPal | TechCrunch (October 7, 2012)
イーベイはまだ、アマゾン方式のパーソナライゼーションを始動していないが、まもなく登場するだろうと弊紙はみている。昨年11月、イーベイはハンチを買収した。これはユーザの関心に合う、パーソナライズされたオススメ情報を「テースト・グラフ」として提供するサーヴィスである。数週間前にはイーベイはSvvplyという、パーソナライズかつ、ふさわしく情報が並べられたショッピング・サイトを買収し、これにより「イーベイ・コムでのよりいっそうのパーソナライズされた使い勝手を提供し、売り手のオプションも増やす」ことを目指す。イーベイの計画では、新たに買収したデータ処理能力をてこに、より一層パーソナライズされ、関心を惹くショッピングをユーザに届けることができる。
(続きを読む)

eBay hasn’t yet launched Amazon-style personalization but we can be sure that this will happen soon. Last November, eBay acquired Hunch, a service that provides a “taste graph” of personalized recommendations based on users’ interests.A few weeks ago, eBay acquired personalized and curated shopping site Svvply, to “advance more personalized experiences and merchandising options on eBay.com.” eBay plans to use their newly acquired data capabilities to used to drive more personalized, relevant shopping experiences.

(From the "TechCrunch" blog post. Thanks to Leena Rao.)