スポティファイの事業開発担当幹部ガレット・マイヤーが1年の後退社

Spotify Biz Dev Exec Garret Meier Leaves After a Year - Peter Kafka - Media - AllThingsD (October 17, 2012 at 5:30 am PT)
ガレット・マイヤーは、スポティファイに1年前入社し、このストリーミング・ミュージック・サーヴィスの大型提携に貢献してきたが、このたび退社する。マイヤーによれば、「新しいヴェンチャーの構想を追求するため」だという。
スポティファイの前は、マイヤーはクリア・チャネルのデジタル部門COOをつとめた。スポティファイでは、配給及び対外交渉担当ジェネラル・マネージャとして、同社の大企業・ブランドとの繋ぎ役を求められていた。
4月に、スポティファイはコークとのマーケティング提携を発表した。もっとも同社が自賛するほどに、とりわけ目立った成果がこの提携から出ていないようだが。
マイヤーは自身の新しい計画の詳細を明かしていないが、「既存の企業をパートナーに」取り組んでいること、「ヨーロッパ特化型の集団」であるとだけ述べている。
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Garret Meier, who joined Spotify a year ago to help the streaming music service land big deals, is leaving. Meier says he’s going “to pursue a new venture idea.”
Prior to Spotify, Meier had been COO at Clear Channel’s digital division. At Spotify, as “General Manager, Distribution & Partnerships,” he was supposed to link the company up with big companies and brands.
In April, Spotify announced what it described as a significant marketing deal with Coke, though there hasn’t been much visible evidence of that tie-up to date.
Meier didn’t offer details about his new plan, except that he had lined up a “few existing companies as partners,” and that it will be “a European-focused endeavor.”

(From the All Things D blog post. Thanks to Peter Kafka.)